onsdag 29. februar 2012

Linda Maria - løsningsorientert treningsdronning!

Ferdig med trening, sliten, svett og fornøyd!

Linda Maria har fullført en hel 30-dagers treningsplan fra start til slutt. Hun har greid å få inn en rutine på treningen sin. Hun har dokumentert hvert steg på veien og det er spennende å se utviklingen i denne jenta. Hun er allerede kommet langt i forhold til da hun startet. Linda Maria var allerede vant til å trene - selv om det er lenge siden hun hadde noen fast treningsrutine - det gir henne en absolutt fordel, men det betyr ikke at det er lett å komme igang på nytt etter lang tid!

Linda Maria leter etter mulighetene i sin hverdag. Hun har tatt med seg treningen der hun er. Noen ganger passer det ikke å trene hjemme, noen ganger må man trene der man er, som på plassen der man hjelper til på frivillig basis. Som hun sier selv: "brenner du for noe, da får du det til." Det er ikke alltid utstyret ligger tilgjengelig heller, men med litt kreativitet kan man få en knallgod økt likevel. Det har Linda Maria bevist med en klessnor og noen kabler. Hun har virkelig bevist at det ikke finnes gode nok unnskyldninger for å skippe trening. Enten så gjør man det, eller så gjør man det ikke. You've got to Step Up - there is No Excuse.

En bok, en vektkoffert, en klessnor og kabler = perfekt treningsutstyr

Mange av øktene er tøffe og noen er ganske kompliserte, med øvelser som er svært uvante. Linda Maria har ikke hatt det like moro med hver eneste økt, noen har hun måttet kjempe seg igjennom totalt uten å føle mestring. Da er det vanskelig å holde motivasjonen! Men hun har likevel gjort det. Hun har trøblet seg igjennom noen av øktene, brukt lang tid på å forberede seg og sloss seg igjennom økter hun mest hadde lyst til å gi opp. Dette pågangsmotet er ekstremt viktig, og kommer til å betale seg senere.

Hun er heller ikke redd for å utfordre seg selv, og vil gjerne gjøre alle øvelsene på siste nivå allerede første gang. Denne viljen til å utfordre seg selv vil gjøre at hun blir sterk veldig raskt. Noen ganger kan det være greit å innse av man må ned et nivå, men det er viktig at man prøver på de høyere nivåene jevnlig - kanskje hver gang! Hvis man alltid holder seg til de enkleste nivåene fordi man er skremt av de tyngre variasjonene, da vil man heller ikke riktig vite om man er istand til å gjennomføre dem!

Sliten, pjuskete og svett Linda Maria.
Hvis du er pen etter å ha trent, så har du ikke trent hardt nok!

Linda Maria er kjempeflink på dette med å rette fokus riktige veien. Hun er hele tiden bevisst på å se mulighetene, tenke positivt og være takknemlig for det man har og det man kommer til å få. Derfor kommer Linda Maria mer og mer til å få dele sine tanker angående dette på denne bloggen. Skal man lykkes med noe, uansett hva det er, så må man ha hodet på riktig plass - og det er faktisk et valg man kan ta når som helst.

Alanna

Her er noen av øktene slik hun har opplevd dem:
_____________________________
World Of Workouts
Jeg synes denne var vanskelig og lære seg. Jeg forsøkte og se muligheten på hvordan jeg kunne HUSKE alt dette uten og henge meg opp i at det var så mye og lære seg. Så etter ti tall ganger å ha sett på videoen fant jeg rett og slett ut at jeg noen ganger slet med de engelske navnene. Noen forsto jeg ikke helt betydningen av, så jeg laget min egen liste der jeg forklarte øvelsen kort for meg selv slik jeg forsto de. Deretter gjenstod det å finne teknikken. Det startet bra men det ble verre ettterhvert. Der jeg skulle vri hele kroppen min til siden og lage bro, følte jeg meg rett og slett redd. PLUSS at jeg følte meg så stiv og overhodet ikke myk nok til og gjøre dette. Men jeg prøvde og prøvde og det skal jeg ha igjen for at jeg gjorde altså.

Jeg gav helt søren i og tenke på tid. Jeg ville ha teknikken inne og pushe meg med repetisjonene ikke med tiden. Det er viktig og forstå forskjellen på det i startfasen! Her trår jeg til med push up på strake! Alt i alt; jeg digger denne økten selv om det var mye og lære på en og samme tid. Men igjen takker jo og ser lyst på at det var stoppeklokketid på denne og ikke 10 sekunder pasue og 50 på. Hehehe.

Linda Marias tid ble: 30:07

The Burning Crusade
Da jeg hadde tatt 4 gjennomganger så pep ikke klokken, så da tenkte jeg: "Å? Har jeg bare tatt 3 omganger, er vel en omgang til da", så jeg hoppet i vei og i huet bare psyket jeg meg opp, selvom jeg mente bestemt jeg hadde tatt 4 gjennomganger. Hoppet og ga alt og plutselig ringte klokken. Hehe. Motivert allefall!

Visste ikke helt om jeg gjorde og hadde forstått alt rett men jeg bare ga gass. På slutten var jeg faktisk er ganske stolt av meg selv selv om jeg var forferdelig usikker i starten. Kom seg etterhvert, og jeg pustet og peset. Følte meg bra og glad, og merket at jeg var sliten! Hadde små smerter (i ryggen), men fornøyd selv om jeg var meget i tvil under økten.

Cataclysm
Jeg var såååå utrolig lei meg for denne gjennomførelsen av økten, så skuffet over meg selv, og jeg skulle øvd mer på den, men da jeg så denne på videoen så den så lett ut og øvde ikke så vedlig men der tok jeg grundig feil!

Frustrert, men sta!

Men det kom noe godt ut av treningen da. Jeg fikk brått en idé etter økten. Mediterte for å liksom trøste meg litt og bygge opp igjen selvfølelsen, og det hjalp. Tenkte: "Tenk positivt. Hold fast i det positive", for jeg hadde så lyst og gråte. Så skuffet var jeg. Så mens jeg mediterte takket jeg for at jeg i hele tatt ble svett og sliten selv om jeg gjennomførte den dårlig. Så gav ikke opp!


Party Like A Warrior
Denne økten synes jeg gjør det veldig bra, faktisk, begynner og komme meg igjen og frutrasjonen blir mer og mer vekk merker jeg, for hver økt. Ser ut som jeg kansje bare trengte og komme inn i det igjen. <3 Jeg begynner og våge mer og tar til og med dive bombers litt på strake ben! -Og jeg pusher meg hele veien bra på denne. Balansen er ikke verst heller! Når jeg ser filmen etter økten begynner jeg og lure litt på om jeg kan ha gått ned litt, eller blitt smalere, men kanskje innbilning. Hehe. Ihvertfall morro og trene!

Change Me
Jeg gruet meg til denne 2 dager forveien. Men jeg kastet det raskt fra meg. Når jeg ikke var fornøyd nok med meg selv så pushet jeg enda flere repetesjoner, men jeg gjorde det også noenganger for og presse meg til det ytterste, da dette var siste økt på planen. <3 Ble faktisk hoven i armen, men jeg ga meg ikke da heller, tror lite kan få meg til og gi meg. Hehe. <3

Jeg slet i noen øvelser, men jeg ga meg ikke av den grunn og jeg synes jeg var flink jeg og tok ikke så veldig lange pasuer, kunne jeg gjordt det bedre? Vel vel. Jeg brukte 60 min og litt mer på denne her faktisk, sjekk tiden på filmen så får du det helt klart som du kan skrive opp. Uansett , hadde tenkt og slå deg, men herregud jeg er fornøyd! Er første gang og er kun økt 14!

Har ikke fått tatt øktene annenhver dag sånn det skulle være. Men jeg er fornøyd med innsatsen denne planen, absolutt. Nå skal jeg hvile noen dager etter 3 økter på rad og hoven arm!

Ettersom man ikke har internett hjemme, 
så camper man på kontoret til pappa,  for å få lastet opp tekst og videoer til PT Alanna. 
Step Up - No Excuse!

 fra LM


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar