tirsdag 1. januar 2013

Januar i rumpetegnet

Ryggsmertene som bet i ryggen min for et par måneder siden fikk meg til å måtte evaluere meg selv på nytt. Jeg måtte ta et steg tilbake og ta en vurdering av min egen treningsteknikk og min egen kropp. Så gjennomtrent som jeg var - hvor kom smertene fra?


Jeg oppdaget at problemet lå i at jeg ikke fikk skikkelig kontakt med rumpemuskelen når jeg trente. En sterk rygg og to sterke lår kompenserte for en rumpe som hang etter. Bokstavelig talt. Det resulterte i en rygg som jobbet overtid - og overtidsarbeid over lang tid blir smerte.

Den siste måneden har jeg derfor vært nødt til å fokusere på min egen bakdel. Jeg satt sammen to programmer med fokus på rumpe og jeg var ekstra nøye på å ha rett teknikk, slik at det skulle bite på rett sted.



Det virket. Smertene forsvant i løpet av få uker og rumpa fikk et løft. Det er synd jeg ikke tok bilder før jeg startet - for rumpa mi ser gladere ut enn den gjorde. ;-) Ettersom jeg begynte å trene den med tanke på smertene, så falt det meg ikke inn. Derfor oppfordrer jeg deg til å passe på å ta bilde av rumpa di før du starter! Det er utrolig motiverende å se tydelig endring!


Så begeistret ble jeg for resultatene at jeg ble inspirert til å dele programmet med dere. Og ikke bare det, men å sette av hele herlige januar til å fokusere på vår herlige bakdel med de mest effektive øvelsene jeg kjenner til.

Let's work that ass!

Som vanlig har du hele tre strategier å velge imellom:
Beginner BTB - For deg som er helt ny til trening og trenger å jobbe inn en rutine uten å gape over for mye av gangen. -Eller for deg som har ekstremt trangt med tid! Den er bygget på Back To Basic-planen, med treningsøkter og øvelser som er enkle, korte og effektive. Kun to økter i uken. Men vi supplerer med dagsutfordringer hvor du kan booste treningseffektien uten å bli svett!
Back To Basic - det enkle er ofte det tryggeste. For deg som er ny til denne formen for trening eller som ønsker noe forutsigbart og enkelt. En begrenset øvelsesbank gjør øvelsene lett å bli kjent med over tid, øktene er satt sammen på enklest mulig måte, men med tanke på best mulig effekt og resultater. Enkelt nok til at nybegynneren kan følge programmet, utfordrende nok til at den avanserte utøver kan få en utfordring.


Advanced Athlete - Tøffere og mer lekent. For deg som er vant til å trene, har en god rutine på plass og som ønsker nye utfordringer hele tiden. For deg som elsker å leke med trening - du kommer ikke til å kjede deg med denne planen! Nå som det er et nytt år, starter vi også med nye ark. Januar har ingen gamle økter! Nytt, friskt, effektivt, moro!

Alle øktene gir bedre kondisjon, styrke, bevegelighet, spenst, balanse, kroppskontroll, koordinasjon og kroppsfølelse. Alle treningsplanene fungerer som uavhengige planer som vil gi fantastiske resultater - du kommer ikke til å nå noe form for platå! Og alle øktene er mulig å kombinere med annen trening for å gi en ekstra boost, ettersom de fleste øktene er så korte!


Er du med?

Husk å joine Facebook-siden og å dele med alle du kjenner. Alle trenger en glad rumpe!

Smil fra Alanna




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar