tirsdag 14. februar 2012

Supermann-økta!

De beste programmene jeg trener er de programmene barna har laget. De er ofte veldig enkle, men kreative i sin simplisitet. Og alltid ekstremt effektive.

Denne økta laget Markus for et halvår siden. Første gangen jeg prøvde den tok den helt knekken på meg. Det gjorde den nå også. Hvis du virkelig vil kicke assen din i form - så kan jeg garantere at du vil kjenne denne.

Hele økta er 16 minutter lang og den er i to deler.

Første delen er en intervall-del hvor du stiller intervall timeren på 12 runder og intervallene på 10 og 50 sekunder. Hele delen består at 4 øvelser som du skal igjennom 3 ganger.

Når du er ferdig med den delen, har fått i i deg en klunk vann og blunket vekk tåka for øynene, stiller du intervall timeren til å telle ned 4 minutter.

Denne timeren har ikke den funksjonen, men du kan "lure" den ved å stille den på 4 runder og en intervall på 60 sek og den andre på 0 sek. På den måten får du også vite når det har gått et minutt. Kan være en grei påminnelse. ;-)



Øvelsene (mine scores i parantes):
High Knees (132, 130, 109)
Push Up (13, 10, 13)
Front Squats (13, 13, 12) 
Crab Toe Touch (29, 30, 28)

Time Challenge 4 mins:
2 Walking Push Up & 2 Squats
(Score: 21 rounds)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar