lørdag 10. desember 2011

Pepperkaker, søvnmangel og barnesang...og luke 10!

Ikke noe Corebar i heimen i dag, nei.  Jeg har forbud mot å spille treningsmusikk hver gang barna er hjemme. De blir så sykt lei. Jeg prøvde å forklare at det jo var julemusikk, men nope, ikke sjanse i havet. De vet det er musikk jeg trener til og da var det bare å gi opp. Men det er egentlig greit. Jeg er nemlig trøtt som en dupp i dag etter en lang uke og litt lite søvn. Istedet har jeg fått privelegiet av å høre denne...



...sånn rundt 50 ganger bare nå siste halvtimen.

Hurra.

Men det er jo litt sjarm, når 2-åringen går rundt å "synger banas blus fo de æ DØY!" og "tlappe heeene og tlape føttene og gå rundt og rundt og rundt og rundt føttene til toppen..."

Det er bursdagen min i dag, men det prøver jeg å glemme. Jeg hadde nesten greid det, hadde det ikke vært for at alle som bryr seg om å minne meg på det hele tiden. Et år eldre. Bursdag i den måneden alle har viktigere ting å gjøre. Er det så stas da?

Jeg må egentlig innrømme at det er mer stas å bli husket på enn jeg egentlig hadde trodd. Mulig jeg virkelig faktisk begynner å bli gammel.

Planen var egentlig å lage pepperkaker med ungene i dag. Jeg har årlig juleverksted sånn i midten av desember og i dag var det pepperkakedagen. Vi snakker ikke om storfancy greier - vi snakker ferdig pepperkakehus kjøpt på Kiwi og ferdig deig kjøpt på Ica. Og grunnen til at de ble kjøpt på to forskjellige steder er jo selvsagt fordi jeg er helt håpløs på å planlegge, så jeg fløy panisk rundt i butikken tidligere i dag og lette etter utsolgt pepperkakedeig.

Men vi har ikke kommet igang enda. Jeg er treg og barna er tålmodige. Jeg er trøtt som en dupp og holder meg våken med kaffe, sjokolade og julekalenderen. Man skal ikke undervurdere den oppkvikkende effekten av 2 minutter trening. Man skal ikke undervurdere melkesyren i armer og ben heller, etter å ha vridd seg gjennom økta med jevne mellomrom. Jeg bør helst bli sterk av dette. Ellers kan jeg likegjerne legge meg.

Hmmm....

Jeg tok tiden på meg selv en av gangene foressten. Jeg bruker 2 minutter på å komme igjennom luke 1-10. Og det svir gøtt i låra etterpå. Og jeg puster som en gal okse. 02:03 var tiden min nøyaktig. Så kan jo du ta tiden på deg selv når du gjør den. Kanskje greier du å slå tiden min?
_______________

Julekalenderen!

Dagens øvelse er Dynamic Jack. De siste dagene har vi kjørt underkroppen litt og denne får det til å brenne lett i lårene dine. Du skal ha 10 repetisjoner. Slapp av, det går veldig raskt.

Start i oppreist stilling og med bena sammen. Hopp bena fra hverandre samtidig som du strekker hånda mot gulvet (ta i gulvet om du klarer). Skyv brystet fram under hele øvelsen. (Løft blikket og se fram og litt opp, det hjelper deg å holde fin teknikk) Hopp tilbake i oppreist stilling. Bytt på hvilken hånd du tar i gulvet med.





Og husk å gjøre de foregående 9 lukene først! :-D

Alanna


3 kommentarer:

  1. Det er alltid hyggelig å bli husket på - det husker man på når man blir husket på ;) Gratulerer så mye med dagen, her også! Håper dere får kost dere med pepperkakebakst og barneblues :)

    Har dere forresten hørt på Putti Plutti Pott? Vi hørte alltid på den hjemme da vi bakte pepperkaker, og jeg elsket den da jeg var liten! Og jeg elsker den fortsatt :)

    SvarSlett
  2. Håper du fikk gjort så mye du ville og at dagen din ble så fin som bare du fortjener!

    SvarSlett
  3. Vilde: Putti Plutti Plott har jeg absolut hørt om - men ikke noe særlig mer enn det. Jeg har ikke noe forhold til det teaterstykket selv. Men hey, det er da ikke noe i veien for at guttene mine skulle ende opp som meg!

    Putti Plutti Plott det blir!

    MK: Dagen ble ikke heeeelt som planlagt. Men det gjør ikke noe. Jeg later som om jeg har bursdag i dag istedet og gir meg selv en ny sjanse! *lur plan*

    SvarSlett