mandag 15. oktober 2012

Dress for Success + Spit You Out. Workout

Kle på deg fitness.

Det betyr mye at jeg har på klær jeg trives i mens jeg trener. Det spiller egentlig liten rolle om jeg trener hjemme helt alene, eller om jeg er instruktør på en gruppetime med full sal. Jeg trenger å føle meg fin i de klærne jeg trener i. Når jeg kler på meg treningsklær, setter jeg også hele kroppen i treningsmodus. Dette er klær som skal svettes i. Og det skal svettes så hardt som mulig og det skal jobbes med hele kroppen. Jeg kler på meg innsats og en innstilling om at jeg skal utføre hardt arbeid.



Ofte starter vi treningskarrieren vår med å trene i en sliten joggebukse og en utvasket t-skjorte. Det skal jo liksom bare svettes ut - så det kan vel ikke være så farlig? Selvsagt er det ikke så farlig. Du kan igrunn trene i akkurat det du vil. På 80-tallet trente de i badedrakter (vel, kanskje ikke helt - men det så da virkelig slik ut), så det spiller absolutt ingen rolle. I utgangspunktet.

Likevel er det så mye lettere å motivere seg til en hard økt når man snører på seg rene treningssko med støtte og demping der det skal være - istedet for å trene i de utgåtte, halvsølete joggeskoene du bruker til og fra jobb. Det føles fantastisk å gå med klær som faktisk er designet for trening - rett stoff og rett passform. Selv om man skal trene hjemme i sin egen stue. Å trene i skikkelige treningsklær - klær som sitter bra og som man føler seg vel i. Føler seg FIN i, det gir en HELT annen opplevelse når man er ferdig med treningsøkten og står igjen anpusten og svett, enn om man har på seg den utvaskede, litt for store bomulls-T-skjorta til typen og en svær joggebukse.


Så nei, jeg tuller ikke. Hvis du sliter med å komme deg ut av sofaen - kom deg først ut og kjøp deg noen skikkelige treningsklær - noen du virkelig liker! Gi deg selv en belønning på forhånd om det er det som skal til. Lov deg selv at du skal kunne kjøpe deg enda et nytt sett med spreke treningsklær etterhvert som rutinen kommer på plass. Det kan også være det lille puffet du trenger for å greie å komme inn i en skikkelig treningsrutine. Å glede seg til å ta på seg treningsklær som får deg til å se bra ut kan være nok til at du faktisk får trent i dag! Og i morgen.

Neivel, så er du kanskje ikke trimdronning enda. Men du kan i det minste kle deg som en - og føle deg som en - bli en!

Alanna
_____________
Spit You Out
Back To basic Workout
16 minutes

Monday marks the day of a new BTB routine to match your new outfit.

Set your timer for 16 rounds of 10 and 50 seconds intervals. 10 seconds to write your score. 50 seconds to push everything you've got - making good use of your new fancy workout clothes.

Here are the exercises and my scores:
Burpees - 11, 9, 8, 7
Skaters - 49, 56, 57, 55
Crab kicks - 30, 25, 24, 23
Dynamic Bridge - 13, 15, 14, 11



Find the workout schedual on Facebook or G+ and remember to post your scores! 
It is incredibly inspiring for me and everyone who sees! 

Let's have a friendly competition. Can you beat me?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar