mandag 27. august 2012

Burpee Mania. New Back To Basic!

Burpee er kåret til en av de beste øvelsene som finnes. Som kroppsvektøvelse trumfer den definitivt alt annet. Øvelsen jobber med bryst, skuldre, triceps, core, legger, lår og rumpe. Og i tillegg øker den puslen effektivt og er en super kondisjonsøvelse.



Øvelsen er enkel og effektiv og er en treningsøkt i seg selv. Den er også fantastisk å bruke om du trenger å våkne litt, piffe opp energinivået ditt eller bare legge inn litt ekstra bevegelse i hverdagen. Sist jeg og ungene var på biltur gjorde vi 10 burpees hver gang vi stoppet for å strekke på bena. Vi må ha vært litt av et syn på tur nedover, der vi spratt rundt bilen hver gang vi tok en tisse-stopp eller stoppet på en bensinstasjon eller for å spise. Jeg oppdaget også at det var en genial øvelse å gjøre når jeg begynte å bli litt trøtt. En tur ut av bilen for å sprette ut 10 burpees holdt meg våken og opplagt i et par timer til.

Denne økten er satt sammen av to øvelser - Burpees og High Knees. Og den siste er lagt inn som en pauseøvelse...så hovedutfordringen i denne økta er definitivt alle burpeesene.

Ta tiden på deg selv med en stoppeklokke. Hvor lang tid bruker du for å komme igjennom alle rundene med burpees?

Her er øvelsene:
25 Burpees
50 High Knees

4 runder


Fotell meg hvordan det gikk! Du kan skrive på Facebook eller G+ - eller her på bloggen.

Lykke til

Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar