onsdag 2. mai 2012

Are you ready to Step Up this month? Sexy Swing - New Workout.

Da var Mai igang. I går var Arbeidernes Dag. Vi var selvsagt livredde for å bli oppfattet som protestanter mot denne hellige fridagen, så vi valgte å legge oss i solen uten å røre en finger. Det er ukesvis siden jeg gjorde ingenting en hel dag! Så i går koste jeg meg virkelig og bare nøt å være arbeider og ha fri. Nå er jeg jo igrunn student også, men det valgte jeg å glemme for øyeblikket.

Vi spiste ute på kafé, vi trillet tur i solskinnet og vi tok en tur ned til Nidelva og kikket på det sikreste vårtegnet av dem alle: russen. Mine to eldste gutter var i russehimmelen og hev seg etter russekort i øst og vest, mens jeg og Helten lå på et teppe og halvsov og hadde det godt.

Men før vi dro hadde vi selvsagt familieøkt hjemme foran huset. Markus og Elia satte sammen en superøkt på tid. En heftig TimeChallenge hvor de begge bare rett og slett banket sin mor ned i støvlene. Så etter å ha heiet meg i mål (de er flinke til å motivere når det står på!) så lo de godt av hvor treg og svak jeg var og all pustingen og pesingen jeg slipper ut av meg mens jeg holder på.

Og som om det ikke var nok så hadde Markus en liten bonusøkt til meg på lur også - så i dag jeg er rimelig mør i skuldrene... Jeg bare sier det folkens - i juni er det deres tur! Og gled dere, for dette var en økt vi hadde mye moro med.

Vel, alle untatt Helten som avbrøt midt i økten og sutret over vonde håndledd og dårlige knær. Pingle. Hihi.

Vel, Mai er igang og med Mai kommer en ny treningsplan! Forrige måned kjørte vi kun kroppsvekt, ingen hjelpemidler. Denne måneden skal vi leke med forskjellige typer hjelpemidler som kan gi økta vår en skikkelig utfordring! Ikke fortvil om du mangler det utstyret jeg har, er du kreativ finner du noe du kan bruke som erstatning og har du virkelig ingenting og ingen fantasi, så skal du få en knalløkt selv uten utstyr.

MaiPlan!

Vi fortsetter med FoodChoice of the Week-utfordringene. Små, enkle utfordringer som kan gjøre store forskjeller i livsstilen din. Som alltid er jeg tilhenger av de små justeringene som alle kan gjennomføre og som gjør stor forskjell. 

Nytt for denne måneden er at vi innfører ActivityChallenge of the Week. Det handler om å få opp aktivitetsnivået generelt for å kontrollere fettprosenten. Mine små, harde økter er mer enn nok trening til at du får resultater, blir sterkere og raskere. Men å se fit ut, handler veldig mye om fettprosent. Det er ikke snakk om å få den så langt ned som mulig. Det er snakk om å ta kontroll over den, slik at den holdes på et sunt nivå. Det handler om hverdagsbevegelse. Det handler om å øke energibruken uten å nødvendigvis måtte kaste inn en ekstra økt!

Er du klar?

Er du klar for å bli sterk?

Er du klar for å bli fit?

Er du klar til å endre livet ditt?

Er du klar til dedikere deg til deg selv, ta kontrollen over din egen fitness, din egen kroppsform og ditt eget energiforbruk?

Gi meg en måned - så tar vi en statussjekk.

Alanna
______________
Sexy Swing - Workout

Set your timer for 16 rounds of 10 and 50 seconds intervals. 10 seconds rest to write down your scores, and 50 seconds to squeeze out everything you have.

The whole workout is only 16 minutes long. 

Are you ready to GO?

Here are the exercises and my scores:
Kettlebell Swings - 30, 30, 31, 30
One Leg Squats - 20, 17, 18, 16
Manmakers - 3, 3, 3, 3
One Leg Deadlift - 20, 23, 24, 20


I used 12 kg kettlebells, but you can use dumbells if you want. I recomend that your use something at  about 5 kilo for the deadlifts and the manmakers. And something beween 7 and 10 kilos for the swings.

If you don't have any equipment - cut the swings, and just do one more round of the other three exercises.

Good luck. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar