mandag 3. september 2012

Back To Basic - moving on! + "Body Factory WO"

En full måned med Back To Basic - økter er gjennomført. Det var suksess på alle måter. Enkelt, effektivt, variert og spennende.

I August var hver eneste økt noe nytt. Vi rakk å presentere hele fem økter i løpet av én måned og vi rakk dermed også å presentere et godt utvalg effektive øvelser.


I September vil det fortsette å komme én ny økt i uka. Men fra nå av vil flere av øvelsene være kjent fra før. August-øktene skapte til sammen en romslig øvelsesbank som jeg kommer til å utvide forsiktig med to-tre nye øvelser hver måned. September-øktene er altså satt sammen av kjente øvelser fra August, men jeg har spedd på med èn ny øvelse i tre av øktene.

Eller - nå lyver jeg litt. For dagens økt har faktisk TO helt nye øvelser. Jeg valgte å ta med to nye, fordi jeg velger å tro at alle kan løpe. På stedet. Med høye kneløft. Øvelsen "High Knees" skal dere bli godt kjent med i dag. Det er en superøvelse for å trene kondisjonen og det er kondisjonen vil skal ha litt ekstra fokus på denne gang.

Dagens andre nye øvelse får dere sjekke ut nedenfor. ;-)

Tilbakemeldingene har vært utelukkende positive til Back To Basic - konseptet og har gjort at flere har våget å kaste seg ut i tøff trening. Jeg kommer til å holde treningene korte og effektive med én lenger utfordring i måneden. Dagens økt er på 16 minutter og ingen av øktene vil være lagt opp til å være lenger enn denne. Oppsettet er helt basic og det vil være max 5 øvelser i hver økt. I løpet av planen kommer dere til å støte på øktene fra forrige plan også - vi forsetter med gjenbruk av treningsøkter for å få god variasjon.



Treningsplanen finner du på Facebook Siden under Bilder. Planen forteller deg hvilken økt du skal gjøre hvilken dag, så PRINT DEN UT og sjekk den hver eneste dag.

Alle øktene finner du i denne spillelisten på Youtube. Dermed er det enkelt å finne "dagens økt" når du trenger den.

Via Facebook eller G+ får du en unik mulighet til å holde direkte kontakt med meg, få personlige tilbakemeldinger og oppmuntring, og muligheten til å stille sp.mål. Du får også tips, oppdateringer, motivasjon og coaching. Det er en helt unik mulighet til å ha personlig Coach. Jeg ønsker nemlig oppriktig at dere skal lykkes.

_

Jeg ønsker meg fremdeles tilbakemeldinger på øvelser, oppsett, videoer, instruksjon osv. Jeg ønsker å gjøre alt dette så enkelt for dere som overhodet mulig. Uten at det går på kompromiss med effektiviteten av treningsøktene.

Lykke til med Back To Basic i September. Og ikke glem å oppdatere facebook eller G+ hver gang du har svettet deg igjennom en økt. If you didn't post - it didn't happen.

Smil fra Alanna
____________________
Body Factory
Back To Basic 
16 minutes workout

You need: Interval Timer. Dumbell.

Set your timer for 24 rounds of 10 and 30 seconds intervals. 10 seconds rest, where you can write your score and get ready for the next exercise. 30 seconds to push hard at the exercise you are on. Go for your max!

The whole thing is 16 minutes long. You will use longer in the shower, så GO HARD!

Here are the exercises and my scores:
High Knees - 95, 95, 95, 90 
Goblet Squat - 13, 15, 14, 14
High Knees - 94, 95, 98, 94 
Dynamic Bridge - 10, 11, 9, 8
High Knees - 100, 98, 90, 96 
SuperGirl Push Up - 9, 7, 8, 6


Can you beat me? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar