tirsdag 4. september 2012

FoodChoice of the week: Write it down!

Skal man få resultater av treningen er det viktig at man spiser mat som gir kroppen din riktig byggesteiner. Opp eller ned i vekt, øke i muskelmasse, senke fettprosenten, løpe fortere...uansett hva som er målet er maten 50-80% av treningen! Uten rett mat får du ikke riktig progressjon og det kan bli rimelig tilfeldig hva slags resultater du får!

Ført er du nødt til å finne ut hva som er målet. For meg akkurat nå er målet å redusere fettprosenten til det nivået jeg var før jeg fikk satt inn p-stav og ble et søtmonster.



Hvis du skal gjøre noe med kostholdet ditt, er det først viktig at du lager en oversikt over hvordan kostholdet ditt faktisk er i realiteten! Det er totalen av det du inntar i løpet av en uke som har noe å si på hvordan du kommer ut av det resultatmessig, og selv om jeg ikke vanligvis oppfordrer til å telle kcalorier, så kan det være lurt å gjøre den en gang innimellom for å skaffe seg en god oversikt over hva du faktisk får i deg i løpet av en uke. Det kan være du blir overrasket - kanskje får du i deg mindre enn du tror. Kanskje får du i deg mer enn du tror. Kanskje er det omtrent som du forestiller deg at det er.

Utfordringen denne uken er derfor å skrive ned alt du spiser fra i morgen av og fram til tirsdag neste uke. Jeg skal gjøre det samme og dele det med dere her på bloggen. I tillegg skal du skrive ned all bevegelse og trening. Det gir et forholdsvis nøyaktig bilde av næringsbehovet ditt i løpet av en "normal uke".

Jeg kjenner jeg gruer meg litt. Det er jo så fryktelig avslørende. Men det er også poenget. ;-)

Er du med?

Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar