mandag 17. september 2012

Euphoria - BTB Workout.

Runners high. Man føler at man er lett som en fjær og bare fyker over bakken, man kan løpe i all evighet - kroppen flyr av seg selv. Pust og trinn er i harmoni og man føler seg så glad!

Det er sjelden jeg treffer noen "runners high" når jeg kjører en økt med treningslykke. Her er det lite som går av seg selv og hvert eneste løft er en ny utfordring. Men sånn skal det være - dette er ikke noen lett løpetur. Dette er blodhardt og tøft og jeg pusher for resultater. Jeg angrer stort sett på at jeg begynte og jeg skyver igjennom med godsnakking og banning om hverandre. Jeg puster og peser. Det hender jeg svimler når jeg kjører meg selv hardere enn vanlig. Jeg drypper svette og alt mitt fokus er på oppgaven foran meg. Sandsekken som skal løftes, eller ballen som skal balanseres på.


Det er ingen eufori å spore - men likevel føler jeg meg utrolig bra når jeg trener. Jeg føler meg sterk. Tøff. Jeg vet jeg kjører på hardere enn noen av de andre på senteret og jeg vet at jeg får resultater deretter. Folk glaner - jeg skuler. Blikket er fokusert og nesten sint. Jeg er oppgaven. Oppgaven er en del av meg. Jeg kan - fordi jeg vil. Jeg mestrer. Om jeg så må ta én repetisjon av gangen. Jeg må ta pauser - fordi jeg utfordrer meg selv. Jeg blir tom i musklene - fordi jeg pusher.

Noen dager har jeg masse å gi. Andre dager må jeg virkelig tvinge meg selv igjennom. Noen økter går som en lek - jeg har det moro, pusher så hardt jeg kan og kjenner etterpå at hey - jeg har visst litt til å by på. Andre økter er så tunge at jeg har mest lyst til å gå i fosterstilling. Nå klarer jeg ikke mer - jo, litt til - ENDA en runde etter denne - én øvelse av gangen. Når jeg er ferdig med økter som det, da vokser jeg inni meg. Selvbildet mitt stiger og jeg får et barnslig ønske om at alle så hvor flink jeg var. Se hvor sterk jeg er! Det kjennes ut som om kroppen endrer seg der og da - og jeg føler meg flott, stram og sexy.

-Så får jeg et bilde av meg selv i speilet - hvor jeg faktisk ser akkurat ut som før trening - bare svett. Og det er nesten litt deprimerende - jeg som var så flink! Likevel smiler jeg til meg selv - jeg vet jo at endringene kommer sakte. Kanskje føles økta bedre neste gang jeg tar den fram. Humøret blir ekstremt påvirket av mestringsfølelsen man har bare fordi man gjennomførte.

Jeg elsker tunge økter. Jeg elsker dem. Og jeg hater dem. Men jeg elsker dem mest. Tross alt så er jeg jo bare midt i økta i noen få minutter. Og mellom øktene så elsker jeg dem jo. Gleder meg til neste. Gleder meg - helt jeg jeg har skrevet ned rekkefølgen på øvelsene og alt plutselig blir reelt og klart for trening - da gruer jeg meg. Noen ganger er jeg nesten litt redd. Men jeg setter igang. Fullt fokus. Øvelse for øvelse. Èn bevegelse av gangen. Dette klarer jeg.

Alanna
______________

Euphoria
Back To basic
Interval Training

You will need: Interval timer. Dumbell(s)

Set your timer for 15 rounds of 10 and 50 seconds intervals. 10 seconds to write your score and get ready fo the next exercise. 50 seconds to show what you are made of. 

Embrace your will, your core and your balance. Today we are focusing on butt and core. 

Here are the exercises:
Burpee
Get Up
One Leg Deadlift
One Leg Deadlift
Prone Cobra


I really had a tough day when I did this one - had to really push through. My body felt so heavy and I could not do as many repetitions as I'm used to. When it was over I was even more proud of my self than usual for pushing through. I also let my self have two rest days after that - to be sure to recover enough. Sometimes we need to listen to our body and give our self an extra day off. Go hard - but go smart. 

Post your score on Facebook or G+! I bet you beat me on this one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar