mandag 10. september 2012

Svett og sexy? Kiss My Abs! Advanced Workout

Håret klistrer seg til pannen og det renner svette nedover ansiktet. Drypper fra nese og hake. Klærne klistrer seg til kroppen, gjennomvåte av den samme svetten. Det lukter varmt og søtlig. Jeg puster og stønner. Blikket er fokusert, nesten sint.



Det finnes ikke noe sensuelt med denne framtoningen i det hele tatt. Men det er nettopp i slike øyeblikk hvor jeg føler meg mest sexy. Jeg føler meg sterk og tøff. Jeg kjenner mestring selv om jeg pusher på i tøffe øvelser jeg ikke riktig greier gjennomføre enda. Hvis jeg må modifisere betyr det bare at jeg har potensiale til å bli sterkere, og det at jeg kjenner svetten sprute og hører meg selv grynte betyr bare at jeg er på vei til å mestre øvelsene bedre senere. Jeg er under utvikling. Tilpasning.

Selvsagt føler jeg meg aller mest sexy når jeg mestrer øvelsene også. Når jeg gjør dem perfekt, kjenner at jeg har kontroll men likevel blir utfordret nok til at jeg må jobbe. Hardt. Men får jeg ikke til øvelsen skikkelig, så blir fokusen enda dypere. For jeg må jo bare prøve, teste en gang eller to - kanskje får jeg til nå?

Det spiller ikke så stor rolle hvilken størrelse jeg er. Jeg har prøvd å pushe meg selv i mange forskjellige størrelser. Jeg har trent styrke over en fitnessball som gravid og følt meg som en hvalross. Jeg har hoppet rundt på klassisk ballett-timer ca 100 kg tung. Og gravid. Jeg har humpet omkring i gruppetreningssalen til popmusikk og trance mens flesket danset i motsatt retning som jeg beveget meg. Jeg følte meg som verdens mest sexy, så lenge jeg mestret det jeg drev med og svetten rant. (Og så lenge jeg ikke fikk et glimt av meg selv i speilet - det var ikke alt som var like...estetisk...i virkeligheten) Etterhvert som jeg ble sprekere ble følelsen sterkere.



Nå er jeg i mitt livs beste form. Men jeg har fremdeles langt å gå før jeg er der jeg ønsker å være. Og den følelsen jeg sitter med når svetten spruter og ansiktet vrir seg i anstrengelse...den følelsen er nok til å motivere meg til å kjøre én økt til. Fortsette én dag til. Den følelsen er nesten like avhengighetsskapende som treningen i seg selv.

Alanna
_______________
Kiss My Abs 
Advanced Workout
Time Challenge

Set your timer as a stopwatch, and track your time for this amazing workout. This one is going to challenge the guts aout of you. I barely got through it, having to modify some of the exercises (See - there's NO shame in modifying the exercises!) and pushing my self hard.

I finished the workout in 19:01, but those 20 minutes are some of the best workoutminutes of my life!

You decide if you want to use the medisinball for equipment, something else creative or only your bodyweight. The ball really ads the challenge - but I assure you this one is good even without equipment.

Here are the exercises
20 SideLungeJumps
10 Burpee Thrusts
5 Three Point Push Up (had to modify this one some)
10 Throw Ins
20 Sit Ins (modified)

You are going to do this for 4 rounds


So...get to it!

And remember to post your time on Facebook or G+. Let's compete. Can you beat me?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar