fredag 14. september 2012

Little Bad Girl. Advanced Workout

Henger du med på utfordringen denne uken?

Jeg prøver selv å være mer bevisst hvorfor jeg spiser. Det gjør at jeg helt uten å måtte jobbe veldig hardt for det, greier å unngå de fristelsene som faktisk egentlig ikke er så fristende.

Likevel endte jeg opp med en godterifrenzy i går kveld. Og vet du, jeg har ikke engang dårlig samvittighet. Jeg gikk hele dagen i går og hadde lyst på noe godt. Sjokolade. Iskrem. Noe søtt. Ettersom jeg skal på jentekveld i dag og fordi jeg er mer bevisst på grunn av utfordringen jeg har satt på meg selv, tenkte jeg at jeg skulle vente - jeg ville jo tross alt kose meg mye mer med sjokoladen når jeg satt sammen med en gjeng herlige jenter.

Det var bare det at lysten på sjokolade ikke akkurat ble mindre utover dagen.

Jeg var ferdig på jobb forholdsvis sent, og dro hjem for å bake...oreokake. Midt på natten. Jeg følte plutselig skikkelig på at jeg har hatt en tung og tettpakket uke. Jeg synes litt synd på meg selv, men jeg skulle nå altså lage denne kaken. Og med det måtte jeg i butikken. Og i butikken er det sjokolade. Og noe av det havnet i min kurv. Merkelig.



Så der stod jeg, omgitt av bakevarer, slikkepotter, smeltet sjokolade, eggehviter og whatnot med en visp i den ene hånden og målebeger i den andre mens jeg kommanderte Helten til å mate meg med godis ettersom jeg selv manglet nok hender. (Jeg kan ikke fordra å bli matet - det får meg til å føle meg helt idiot - jeg klarer selv, takk) Han flirte og puttet sukker inn i munnen min, mens jeg stresset og pisket krem og vimset rundt min egen akse.

Det er i nettopp slike situasjoner hvor jeg sjelden klarer å virkelig kose meg med godsakene jeg putter i meg. Det blir for mye stress, for mye å fokusere på. Jeg trenger å sette meg ned - gjerne med en kopp kaffe og noe å feste øynene på (tv, bok, datamaskinen) for å virkelig kose meg med sjokolade eller iskrem eller godis eller hva det skal være.

Men i går - i går smakte hver eneste bit helt himmelsk. Jeg nøt hver eneste en.

Jeg tror ikke på dette med å nekte seg godsaker bare for å være streng. Det fungerer ikke i lengden - ihvertfall ikke for meg. Jeg lir sur som en padde og føler at jeg kveler meg selv. God mat og godteri er høydepunkter i livet. Men skal man kose seg - så skal man kose seg. Og i går koste jeg meg. Virkelig nøt.

Og derfor har jeg ikke noe dårlig samvittighet i dag.

Be a little bad - as long as you know it's worth it!

Alanna 
__________
Little Bad Girl
Advanced Workout
15 minutes

A cruel core workout to really challenge your balance and your core strength. This one is tough - don't be afraid to modify - maybe even do some of the exercises without the medisinball. The ball REALLY ads the challenge.

Watch your form! It is tempting to push through the workout using the ball and trying all the exercises the advanced way - but if you feel your self sacrificing form for repetitions - stop what you are doing - loose the ball and continue without it. Make every move count - finish every repetition fully. You are here to be stronger - to be better - to improve and advance- To have results - ou need to find your level and work it - I promise you that if you do - you will be the best you.

Set your timer for 15 rounds of 10 and 50 seconds intervals. 10 seconds to write your score from the 50 seconds you've got to push it all put.

Here are the exercises and my scores:
Cortsy Lunges - 24, 21, 22
Burpee Ball Thrust - 16, 15, 14
TwistKick - 9, 8, 9 (hard!)
Ab Twist Touch - 18, 18, 16
Hamstring Roll - 13, 11, 12


Post your scores on Facebook or on G+! Can you beat me?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar