mandag 18. juni 2012

Non Stop Fitness! New Workout

I dag er jeg sånn godsliten etter to ganske intensive treningsdager. Jeg kan nemlig med stolthet og vill begeistring meddele at 3T ("mitt" elskede senter, der hvor jeg jobber som PT og instruktør) til høsten lanserer to nye gruppetimer. Gruppetimer som etter min mening har "manglet" på planen. Gruppetimer som får deg til å jobbe - hardt - absolutt hvert eneste minutt du er innom og som etterlater deg smilende, svett og sliten når det hele er over. Timer som bare varer en liten halvtime! Inn - Ut - Ferdig trent.

I går var jeg på releasen av begge disse to nye konseptene. Planen var å ta det rolig ettersom jeg skulle trene mer etterpå (klatrespin - også en fantastisk gruppetime). Men det er umulig å ta det rolig til de to konseptene der. Jeg gliste fra øre til øre, snublet over steppen, hoppet så høyt jeg bare klarte og pushet så hardt jeg bare kunne. Man kan bare ikke la være - det er så engasjerende enkelt og effektivt - og alt skjer så raskt! Og plutselig - plutselig er det hele over. Ferdig.

Jeg gleder meg til høsten, altså!

Klatrespin er en skikkelig jobbetime hvor man sykler "oppoverbakke" hele timen. Mye seige tråkk, uten at det likevel kan kalles styrketråkk. (Og godt er det, for styrketråkk har jeg liten tro på) Jeg elsker timen. Den gir også deltakerne full frihet til å legge opp "løypa" selv - sykle etter sine egne mål og bruke musikken som de selv vil.

I dag hadde jeg Step&Styrke-timen min. En low impackt-time uten hopp og løp og med bare basistrinn. Ingen fancy snurrer - bare full mulighet til å virkelig jobbe med kontraster, variasjon og teknikk. Jeg blir mer og mer glad i den timen. Og på tross av at jeg ikke hopper et eneste hopp i løpet av timen, så renner jeg svette og er rimelig mør etter bare noen minutter. Og deltakerne i gruppa er så flinke til å utfordre seg selv. Jeg blir så stolt av dem der de pusher seg gjennom tunge push ups og heavy skulderpress.

Også filmet jeg neste ukes mandagsøkt i dag. En økt jeg hadde beregnet skulle ta meg rundt 15 minutter å gjøre ferdig. Men som tok over 20 grufulle minutter med blodsvette og treningslykke. Jeg er superstolt over at jeg ikke gav opp midt i første runde. For jeg må innrømme at jeg vurderte det alvorlig... *pingle*

Nå sitter jeg godt i sofaen. Med god samvittighet. Og med Iskrem.

Trening alltid. Alltid fit. Alltid glad. Alltid bedre.

Alanna
___________________
Non Stop Workout

Are you ready for a superhard, simple workout to really push your self to?

Of course you are. We are allways ready to push hard, handle whatever is trown against us and getting out the other end with a big smile on our face.

Set your timer for 16 rounds of 10 and 50 seconds. I loved this one - did it twice as it is THAT good. ;-)

Good luck!

Here are the exercsies:
High Knees - 126, 106, 94
Burpees - 10, 10, 8
Reverse Pull Ups - 16, 15, 13
Bomb Divers - 10, 8, 8
Squat Press (7 kg - press up in the squat) - 10, 8, 6

Try to beat me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar