lørdag 30. juni 2012

Ragnhild - trener for å få Body Confidence!

La meg få presentere Ragnhild


Ragnhild har drevet med forskjellig type trening i årevis. Jeg ble kjent med henne gjennom en gruppetime jeg hadde for et par-tre år siden hvor hun kom regelmessig. Det var ikke en av de letteste timene på timeplanen, så denne jenta er ikke redd for å pushe seg selv. 


Ragnhild har hatt et anstrengt forhold til kroppen sin tidligere, og har prøvd de merkeligste dietter og treningsmetoder. Ikke et ukjent fenomen for veldig mange jenter. Hun har likevel en fantastisk innstilling til livet og stor tro på at du selv skaper din egen virkelighet bare ved ren innstilling og attitude. Du kan ikke være i nærheten av Ragnhild uten å bli smittet av glede - ikke bare fordi hun har et fantastisk smil, men fordi hun er så åpen for positivitet og stråler av omtanke og engasjement. 


Nå skal hun teste ut Treningslykke og her er hennes presentasjon av seg selv:

Hei!

Jeg er ei 24 år gammel jente som har 1 år igjen å studere for å få lektorutdanning med master i engelsk. Min store lidenskap er det å være engelsklærer. Det er en jobb som gir mye variasjon, nye utfordringer, møte med flotte, unge mennesker og en mulighet for å holde meg ung til sinns leeenge. Hverdagen er hektisk og selv om jeg klarer det bra og er generelt ganske aktiv har det manglet på harde treningsøkter i det siste. Vekta har gått noen kilo over det jeg liker og rumpen kan nok ikke sammenlignes med Kate Middleton’s lengre nei… Så nå er det på tide å gjøre noe!

Mitt først mål med treningen er vektreduksjon. Jeg er nå 68 kilo og vil ned til 60 kilo. Det er utrolig skummelt å sette seg et “kilo”-mål, men nå vil jeg ha skikkelige resultater. Jeg er 165 cm høy så 60 kilo er en bra vekt. Mage, rumpe og lår er nok hovedfokus, men av erfaring så er det armene som mister vekt først, så det gjelder bare å holde på helt til jeg er nådd nedenfor lårene ;) Forholdet til kroppen min er noe jeg har jobbet mye med. Nå har jeg for det meste akseptert at mine ben aldri vil bli så lange og slanke som Julia Roberts’ 222 cm i filmen ”Pretty Woman”, men at det kanskje er greit likevel. Det kroppslige selvbildet er nok ikke akkurat på topp, men jeg vet at når jeg er mer trent blir det bedre. Noen fullstendig ”body confidence” har jeg nok aldri hatt så det er det andre målet for treningen: fullstendig body confidence! 

Mitt tredje mål er å se synlige resultater på 6 uker. Den 15 august kommer jeg hjem etter å ha vært 2 måneder i Slovenia og da vil jeg at folk skal se forskjell. 3-4 kilos nedgang i vekt ville vært flott i tillegg til å få størrelse 36 i klær igjen. Jeg vi at høstgarderoben skal være i størrelse 36, siden sommergarderoben ble i 38.



Jeg har mye treningserfaring. I tillegg til å ha ridd aktivt 4 ganger i uken i mange år, har jeg spilt volleyball (2-4 ganger per uke), løpt masse i terrenget, trent intervall, vært med på ulike timer på treningsstudio og trent body Fitness i 1 år tidligere. Jeg er relativt aktiv og elsker utfordringer, men jeg kan nok trygt si at jeg er heller seig og kan holde på lenge, enn at jeg er eksplosiv. Det beviste jeg i fjor da jeg gikk 630 kilometer i Spania på Camino de Santiago. En flott tur som gav mersmak, men etter da har det vært slapt. Jeg går tur i fjellet med småjogging 1-2 ganger i uken, jeg rir 1-3 ganger i uken samt at jeg gjerne sykler eller går når jeg skal noe. Utover det har det ikke blitt noe særlig de siste 8 månedene, så nå skal jeg begynne igjen!

Nå om sommeren er det jo mye tid til å trene, det blir nok mer utfordrende når det lir mot høst og fulltids masterstudenten som i tillegg har en 32 % stilling som engelsklærer skal fortsette treningen. Likevel har jeg sett det fra tidligere at i en hektisk periode så er trening noe av det som kan bli med på å holde deg oppe. Det gir energi når man kommer over den første ”kneika” og har kommet i gang. Siden jeg fortiden befinner meg i Slovenia så er varmen den største utfordringen nå. Jeg er super-lat om morgenen og klarer tidligst å komme meg ut i halv-elleve tiden. Da er det gjerne allerede godt oppi 25 grader her, svetter nok iallfall!

Jeg er i tillegg altfor dårlig til å ligge unna søtsakene! Jeg synes sjokolade er så farlig godt nemlig… Men jeg skal prøve å holde meg hard, så får vi se! Ønsk meg lykke til!

Hilsen Ragnhild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar