søndag 3. juni 2012

World Of Workouts

Jeg har rigget meg til med Heltens PC og et gratis videoredigeringsprogram jeg fant på nettet. Jeg tenker at PC muligens har utviklet seg noe siden sist jeg brukte det i videoredigeringssammenheng (for 10 år siden) og at det takler utfordringer som dette nå i moderne tid.

Jeg tok feil.

Det er frustrerende å bruke 24 timer på å redigere video istedetfor 60 minutter. Det er nesten så jeg vil skrike når programmet fryser for ørtende gang og ingenting er lagret fordi ingenting lagrer seg selv slik jeg er vant til. (Bortskjemt vettu) Det finnes ikke musikkfiler på Heltens datamaskin og jeg vet ikke egentlig hvordan alle funksjonene på videoprogrammet fungerer - men jeg gir ikke opp - og kanskje blir det enklere etterhvert som jeg kommer inn i det. Jeg fikk ihvertfall redigert dagens video, selv om jeg var på vei til å gi opp flere ganger.

Nå er jeg igjennom det. Resultatet er "less than perfect" men jeg er fornøyd likevel. Det er litt som vi opplever etter en komplisert og tung treningsøkt. Den tar lenger tid enn vi tror, øvelsene er vanskelige å få til og vi snubler oss igjennom og har mest lyst til å gi opp og skrike opptil flere ganger. Likevel fortsetter vi, fordi vi vet at ting etterhvert vil bli enklere. Vi vil lære oss øvelsene, få til flyten bedre. Bli sterkere i kroppen. Bruke mindre tid på å komme igjennom neste gang. Kanskje får vi ikke til økten slik vi vil denne gang. Kanskje må vi gjøre en annen variasjon av øvelsen enn vi hadde tenkt, fordi vi ikke har utstyret som trengs tilgjengelig - eller fordi vie rett og slett ikke er sterke nok i øvelsen enda. 

Men    vi   gir   oss   ikke!

Ekte treningslykke oppstår etter å ha karret oss igjennom en økt på tross av oss selv! 

Alanna
____________

World Of Workouts

This workout is a TimeChallenge, so keep your stopwatch nearby. Start it when you are starting the workout, and stop it when you are done with the last exercise of the last level. 

The routine is set up like a game. There are 5 levels instead of rounds. First level is made up of four basic exercises and for each level the exercise develops and gets harder and more challenging. 

Here are the exercises: 
Level 1: 
BackLunge
Push Up
Row
HalfBurpees

Level 2: 
BackLunge & Twist
Walkover Push Up
Row&Deadlift
Burpees

Level 3: 
JumpLunge
Commando Push Up
Row & Clean
Star Burpees

Level 4: 
JumpLunge & Swing
Dive Bomber
Dynamic Bridge
SideBurpees

Level 5 
One Leg Squat
Break Dance Pike Press
Advanced Bridge
One Leg Burpees

If you find one exercise too hard on a level...like for example the advanced bridge in level 5, do dynamic bridges from level four again. The levels are there to challenge you step by step, not to be an excuse to cut the workout short. ;-)


Good Luck

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar