mandag 25. juni 2012

Optimalisér treningseffekt og resultater. Del 4/4. + It's My Life Workout

Hva mangler i din treningsplan og rutine for at du skal se de resultatene du ønsker deg?

Jeg tar opp de fire basale treningspremissene som skal være til stede for at du skal få effekt av treningen din. Hvilket punkt kan du gi en liten dytt for å komme enda mer i riktig retning?

Det er fire ting som bestemmer om du får effekt av treningen din:
- Lengde på økta
- Intensitet
- Hvor ofte du trener
- Kosthold

Kosthold
Jeg har brukt årevis på å bygge meg opp treningståleranse til å trene veldig mye, til å kunne ha meget høy intensitet på øktene og har rimelig høy muskelmasse. Jeg har også brukt årevis på å finne ut hva kroppen min reagerer på forskjellige matregimer. Jeg er bevisst det jeg spiser, selv om jeg ikke har noe 100% fanatisk kosthold (langt derifra). På den måten kan jeg spise det jeg har lyst på. Til en viss grad.

At du trener betyr ikke nødvendigvis at du kan spise mer sjokolade. Ihvertfall om du har lyst til å se resultater og endringer på kroppen din. Det spiller veldig liten rolle at det står at det er proteiner i sjokoladen.

Kcal inn og kcal ut er basically det som gjelder, og en treningslykke på 15 minutter brenner ikke mer enn mellom 150 og 250 kcal uansett hvordan du vrir eller vender på det.

1 kilo fett inneholder 9000 slike kcalorier. Det skal 36 slike 15-minuttere for å brenne bort ett eneste kilo fett. Det gir seg selv at det ikke er plass til så mange økter i uken. Kroppen sier stopp allerede første dagen!



Skal du ned i vekt er du nødt til å være bevisst det du spiser. Det trenger ikke nødvendigvis være 100% perfekt. 80% er supert! Hver eneste kostholdsforbedring vil telle som ekte forbedring. Ta små skritt. Gjør små endringer. Det gjør det hele lettere å leve med og lettere å gjennomføre. Kanskje må du tenke kcal første tiden. Etterhvert blir det mer vane i det - så slipper du måle og veie alt du spiser.

Tenk næringsinnhold. Hva får du i deg av næringsstoffer på det du spiser? Vil det holde deg mett lenge? Og: hvordan støtter det oppunder treningen din?

Alanna
_________________

It's My Life

A brand new TimeChallenge. Right after we just had a Time Challenge yesterday. Am I crazy?

Maybe I am - but I believe you can take it. And I believe you can make the best of this workout. Getting max results as you are pushing the best you have.

Have your stopwatch ready and start it as your are starting the first exercise. Stop it when you finish the last exercise of the last round. How long did you spend getting through this workout?

Here are the exercises:
10 Sidelunge & Balance
10 Frog Push Up
10 Sidelunge & Balance
10 Row & Dragon Lunge

My time was: 22:16 -

If you came anywhere near this, let me know!

I used 12 kg Kettlebells. Pure death.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar