torsdag 1. mars 2012

Changing My Own Future - Fitness Test

Da går startskuddet for treningsplan nummer to i Step Up - No Excuse. Hvis du ikke fikk vært med på forrige plan, så bør du hive deg rundt nå. Dette er en glimrende måte å komme i form på - og alle kan gjøre det. Dette er slik jeg kom i form. Slik trener jeg styrke. Slik former jeg kroppen min. Kun dette. Enkle hjelpemidler og kroppsvekt. Intenst, kort og veldig moro.

Dere skal få fortsette å følge Linda Maria i hennes treningshverdag. Se hennes utvikling når det kommer til styrke, kondisjon, spenst, bevegelighet og vekttap. Her får dere være med i hvordan hun strever med nye øvelser til hvordan hun motiverer seg til å trene når hun egentlig ikke har tid eller lyst. Hun har allerede trent med oss en måned og har kommet utrolig langt i forhold til da hun startet, allerede.

Martin har droppet ut av prosjektet, men istedet har vi fått med ei herlig jente som er veldig ivrig etter å starte. Hennes navn er Konika, og jeg skal presentere henne skikkelig, litt senere. Konika snakker ikke noe særlig norsk, selv om hun studerer her. Derfor spurte hun meg om jeg ikke kunne begynne å gjøre videoene på engelsk.

Å gjøre videoer på engelsk er langt utenfor min komfortsone, men jeg bestemte jeg for å gjøre det. Hvis dere kan gå ut av deres konfortsone og trene mine intense programmer, så må da jeg også være villig til å gjøre noe skummelt som jeg aldri har gjort før? -Noe som synes ganske tydelig på videoen... Jeg følte meg som en dust der jeg stod å pratet til kameraet på engelsk, stotret og stammet og ikke fant ordene og måtte ta opptak på nytt og... Vel, jeg gir meg ikke og regner med det blir bedre etterhvert. Hehe.


Du kan også være med, i tryggheten av ditt eget hjem. Dette er alt du trenger. Dette er det jeg trener. I tillegg til noen gruppetimer (som jeg alltid har trent og som aldri har gjort noe drastisk for kroppen min). Dette er hva jeg trener for å få den kroppen jeg vil ha. Nå tilbyr jeg deg samme muligheten. Gratis. 


Lykke til.


Alanna
_________________________

Første treningsøkt på planen er en Fitness Test. Vi skal teste oss selv i 5 enkle øvelser, og denne testen skal vi ta igjen helt på slutten av planen for å sjekke om vi har blitt noe sterkere i løpet av treningen. Dette er en form for kvalitetssikring av det du gjør, i tillegg til at det vil gi deg en motivasjonsboost og et mål å trene mot.

Still timeren din på 10 runder og to intervaller: 10 sekunder (pauseintervall) og 50 sekunder (arbeidsintervall)

Ettersom det bare er 5 øvelser, betyr det at du har to sjanser til å pushe max repetisjoner. :-)

Øvelsene du skal igjennom er:
Squats (knebøy)
Push Up
Get Up
Dynamic Bridge
Army Sit Up

Hele økta er 10 minutter lang. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar