lørdag 3. mars 2012

Dagens økt - Sexy Ass mama

Vi er igang med denne månedens treningsplan. Dagens økt har vært med tidligere - i den forrige planen, noe som gav meg en fantastisk mulighet til å sammenligne mine tidligere resultater med denne gang. -Og jeg slo min gamle rekord! Jeg la også merke til at jeg har blitt sterkere i enkelte øvelser, spesielt dips, som jeg slet så fryktelig med forrige gang. Da greide jeg to-tre i slengen og strevde meg igjennom alle ti repetisjonene med én og én og kanskje to dips om gangen. Dette gjorde jeg alle fire rundene! Denne gang greide jeg 4-6 i slengen. Dermed ble det færre pauser, og det sparer selvsagt tid.

Jeg har fremdeles ting å jobbe med, dog. Kanskje spesielt i bena, der har ikke styrkeutviklingen vært like framtredende som i overkroppen. Det kunne jeg merke. Men det betyr bare at jeg må fokusere litt mer på underkroppen og på å belaste underkroppsøvelsene nok i de kommende øktene. 

Jeg tenker meg også at vi  fra neste uke har en "ukens øvelse" som vi kan øve på igjennom dagen. En utfordring til oss selv, for å booste treningseffekten og for å øve på å gjøre øvelsene med riktig teknikk. Disse øvelsene kan du ta der du er, uten å skifte, uten å svette, uten å forberede deg. Bare ta dem innimellom alt du holder på med i løpet av en dag. Slike små øvelser som spres utover dagen har en fantastisk evne til å til sammen gi fantastisk treningseffekt og styrkeøkning!

Alanna
________________
Fitness - Sexy Ass Mama, Workout

Dette er en skikkelig back-to-basic treningsøkt hvor hovedfokuset blir å legge på nok belastning til at det blir utfordrene nok. Det skal være tung nok til at du ikke klarer alle 10 repetisjonene av den øvelsen du jobber med. Det kan bety at du må belaste mer ved å gå opp et nivå på den øvelsen du jobber med, eller at du må sørge for å få på nok vekt. 

Du skal igjennom 6 øvelser. 10 repetisjoner av hver. 4 runder. 

Du trenger: Stoppeklokke, Dip Station (eller noe som likner), Vekt


Her er øvelsene du skal igjennom:
Sandbag Front Squat
Santana Push Up 
Front Lunge
Reverse Push Up (or rows)
Side Lunge
Dips

Time: 18:11
(old score: 22:56)

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar