søndag 11. mars 2012

Oppdatering fra Linda Maria.

Linda Maria's mål i januar var å komme seg igjennom treningsplanen for en hel måned. Det gjorde hun.

Det var ikke så nøye hvordan hun gjennomførte planen og dermed samlet hun ofte to økter på samme kveld og tok et par fridager her og der som førte til at hun kom litt på etterskudd. Målet var likevel hele tiden nettopp det å få inn en treningsrutine. Å gjennomføre - selv om ting ikke gikk etter planen. Fortsette, selv om enkelte økter kunne være frustrerende og enkelte dager kunne være tunge.

Hver eneste økt skulle gjøres. Og de ble gjort. Dette førte til at LM fikk utrolig gode resultater på veldig kort tid. 

Disse resultatene begynner også synes i speilet, selv om slike resultater nødvendigvis tar lenger tid. :-)

Ved oppstart tidlig i januar

Nå: Antydning til muskeldefinisjon i skuldre/armer,
smalere midje, smalere ansikt

LM og jeg har blitt enige om at målet for denne planen er å gå et skritt videre. Ikke bare gjennomføre øktene, men å gjennomføre dem innenfor 48 timer av den datoen den er satt. Vi er nå på økt nummer 6 av 16 i løpet av mars, og LM har fram til nå fulgt planen slik den er satt. Dette betyr at hun ikke bare har fått rutine i treningen, hun får inn en jevnhet som vil gi resultatene et boost.

LM har også vist en enestående evne til å være kreativ nok til å finne utstyr der hun er. To av øktene denne uken krevde hoppetau, og i mangel på sådant utstyr, fant LM en kabel(!) og hoppet og spratt med den istedetfor å klare seg uten. (Å bruke hoppetau er tyngre enn å hoppe uten, selv om man kan få en fantastisk økt også uten tau!)

Hoppetau!

I tillegg til dette er LM fantastisk flink som tar seg tid til å rigge til utstyr nok til å få filmet øktene. Det er ekstra tidkrevende - både det å filme øktene og det å få overført filene, lastet opp og sendt dem til meg - som bor 60 mil unna. -Slik at jeg kan gi god oppfølging som Personlig Trener og slik at dere kan få verdifulle innblikk i hvordan det ser ut når LM gir alt i treningsøyeblikket.

Jeg kan ikke få understreket det nok at LM er veldig modig som lar dere få innblikk i hennes treningshverdag på denne måten. Hun er i startfasen etter å ha vært borte fra trening i 4 år, og mange av øvelsene er uvante og vanskelige å gjennomføre. Det krever mot og stor styrke å våge vise det fram i all sin kroppslige ærlighet og svette eleganse. Hun gjør definitivt ikke dette for å vise seg fram. Hun gjør det for å vise dere som lesere at man ikke trenger å ha trent i årevis for å kunne gjennomføre øktene og utfordre seg selv. Hun gjør det fordi hun tror på at denne formen for trening gir resultater, og vil vise dere hvordan. Hun gjør det for å vise dere at dere ikke trenger verken treningssenter eller dyrt utstyr for å få en fantastisk økt - selv som nybegynner. Hun gjør det for å inspirere dere til å våge å gjøre noe annet en det dere vanligvis gjør. Våge å se dumme ut i deres egen stue. Våge å pushe dere for å få de resultatene hun vet dere ønsker dere. Våge å utfordre dere til å sette mål og for å vise dere at det ikke finnes unnskyldninger. Våge å fortsette på tross av nederlag og motgang.

Det er kun opp til deg selv. Hvis hun kan. - Så kan du!


You've got to Step Up - there's No Excuse!


Alle positive kommentarer, "likes" og tilbakemeldinger gjør henne utrolig glad og oppmuntrer henne til å fortsette å dele av seg selv. Så fortsett med positiv oppmuntring og vis at dere ser hvilken innsats hun gjør. For det er litt av en innsats.

Her har dere en oppsummering av LM's treningsuke så langt.

Alanna
__________________

LM om Champion Fitness Test  
Moro med en helt ny fit-test! Jeg er veldig fornøyd med innsatsen min på denne fit-testen. Mener at jeg klarte endelig og trappe opp tre steg og pushe meg selv mer her enn jeg har gjort før. Her ble jeg og så sliten at jeg måtte hente inn noen minutter før jeg pratet! Hehe :-)

Jeg presset meg hardere, en jeg selv har gjort på en stund, føltes allefall slik. Jeg digget denne fit-test økten og gleder meg til å ta den igjen om nøyaktig 19 dager, fra idag 5. Mars.

(En svært sjarmerende Linda Maria forteller om hva som motiverer henne og hvordan hun pusher seg igjennom økten og hva det betyr med positive tilbakemeldinger på det hun gjør. -Alanna-)



LM om Superman Workout
Denne har jeg gjort engang før synes jeg gjorde det bedre en sist, slik jeg husker det, men det er vel du som er dommeren trener alanna? Veldig deilig økt, fikk endelig tatt den tidlig på dagen, ofte vane med og trene på kveldene. :-P Så tror nok jeg skal begynne med å trene mer på dagen, for det ga meg liksom enda mer tid til og være lykkelig etter trening med masse gode endorfiner for det trenger man ikke bare på kvelden men hele dagen, mener nå jeg. :-)

Begynner og føle meg sprek og jeg gleder meg til og trene masse mer av denne treningsformen i fremtiden. Jeg husker bedre og bedre øvelsene jeg skal ta i rekkefølge og hvordan, selvom jeg ikke varmer opp eller ser lenge på videoen og bruker lang tid på og forberede meg, nå kommer jeg mer og mer inn i en fast og fokusert rutine under utføringen av trenings øktene og det er deilig og føle :-) For det gjør at jeg får enda mer mulighet og tid til og gi enda mer og gjøre flere reps enn og stå stille og tenke på hvordan øvelsen var. De minuttene er alt verdt for du blir sterkere bare av de minuttene du slipper opphold. Jeg er mega stolt over denne økten også. Jeg gjør det bare bedre og bedre. Jeg begynner å komme i form!

*Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa ♥ - Love these workouts!*

Der jeg skal ta 2x push up og 2x squats slet jeg litt med og finne teknikken når det kom til styrke for jeg husket sist jeg gjorde det så dårlig på del 2 i denne økten, men jeg hentet meg fort inn igjen og gjorde faktisk på strake, så jeg syns jeg gjorde det bra jeg!En dag får jeg denne glatt til. Jeg er absolutt på god vei ♥



LM om Diva Workout
Jeg gjorde denne seint på fredag og følte meg litt stresset men ville trene, var så mye surr og litt mer som handlet om helt andre ting en om selve treningen, som jeg dvelet med rett før jeg skulle sette gang i å trene. Men jeg er lite interresert i å droppe treningen bare fordi noen dager kan være litt mer dramatisk eller hardere enn andre. I går beviste jeg veldig for meg selv at jeg trente selv om man har nettopp hvert i en litt ubehagelig situasjon eller er litt små depp. Merket etter økten at det med engang var bedre rundt det som opplevde som et "problem" eller opplevde som en stort sort hull.

Under økten var jeg skuffet over innsatsen eller gjennomføringen, jeg følte jeg ikke fikk helt til som jeg bruker å gjøre. Kan være at jeg var anstrengt og frustrert for jeg følte null mestring under utførelsen av denne økten, men jeg ga meg heller ei! Alt i alt etter jeg hadde gjennomført økten til tross for at jeg synes det gikk dårlig svettet jeg veldig, og pustet litt tungt så noe må jeg ha fått ut av øvelsene.

Gleder meg til neste gang jeg kan gjøre denne dobbelt så bra for jeg vet jeg kunne gjort den bedre, vet ikke helt hva det var med meg i går og at jeg gjorde det så dårlig, men som trøst tenker jeg at jeg gjorde økten. Jeg står på allefall!

Stor klem til alle lesere. Takk for at dere følger meg med på veien, det betyr mer enn ord. Love ♥



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar