lørdag 24. desember 2011

Endorfinoholiker


Jeg blir en bedre mamma av å trene.

Jeg blir en bedre kjæreste også.

Jeg blir mer løsningsorientert av å trene.

Jeg blir generelt hyggeligere å være rundt.

Jeg blir roligere.

Jeg blir mer tålmodig av å trene.

Jeg blir sprudlende glad og ler masse.

Jeg liker meg selv bedre når jeg trener.


Så derfor er det skikkelig dritt å være syk med feber. Det blir ikke mye endorfiner av sånt! *sur* Min beste venn akkurat nå er dorullen. Den sitter close by og er i bruk hvert 5 minutt. *tuuut, snufs*

Jeg fikk faktisk inn en økt i går rett før feberen satte inn, så det ble en god jul på meg også. *endorfinoholiker* Jeg elsker å svette litt før middag. Fikk fylt skikkelig på saltlagrene mine også. Pinnekjøttet kunne kanskje vært hakket mer vannet ut... Men det var kanskje like greit. Smaksløkene mine var ikke seg selv i går, så pinnekjøttet var igrunn det eneste med skikkelig smak. Skikkelig. Smak. Haha!


Skal vi se...hva jeg trente i går:

Jeg stilte intervall timeren min på 12 runder med 10/50 intervaller.

Hele greia består av bare fire forskjellige øvelser som du går igjennom tre ganger. Hele økten tar 12 minutter og hvis du pusher deg selv max, kommer du til være dryppende svett etterpå.

1) Front jump double push burpee. 
Hopp fram, ta i gulvet med begge hender, hopp ut i planken, gjør to push up (ned på knærne om du må), kom deg opp og gjør et hopp med armene strukket ut over hodet.

2) Reverse Push Up
Jeg bruker en dip station for hjemmebruk. Flott hjelpemiddel. Men har du ikke det: Kryp under et bord, sett et kosteskaft mellom to stoler eller vær kreativ på annen måte. For å utfordre deg selv, strekk føttene helt ut.


3) Squat & Double Lunge - combo
Gjør en knebøy (rumpa godt under knehøyde!), hopp ut i en utfall, og en til og tilbake i en knebøy og ut i en utfall og enda en utfall og ... you get it, right?

4) Bicep Squat Press

Legg en vekt på gulvet, sett deg på huk og grip vekten. 
Vekten kan være hva som helst. En tung bok, en flaske med vann, en vektskive...
Jeg bruker en 15 kilo tung håndvekt fra en vektkoffert. 
 Stiv av ryggen din, press albuene mot knærne/innsiden av lårene, 
og løft vekten opp til brystet. (Stopp en knyttneve eller to fra brystet.) 
Løft blikket, det hjelper deg å holde ryggen rett
 Reis deg opp
 Skyv vekten over hodet. 
Pass på å stive godt av i mage/rygg!

Reverser bevegelsen. 
Senk vekten til brystet FØR du setter den ned på huk igjen. 

Hvis du har noe som helst igjen etterpå kan du gjøre tre bonusøvelser:
Still intervall timeren på 3 runder med 10/50 intervaller.
1) Knee Raise

Jeg bruker dip station igjen. Du må muligens være litt mer kreativ. 
To stoler med ryggen mot hverandre kan gjøre nytten. 
Men legg masse vekt på setene, så de ikke velter! 

2) Dips
Den der dip station er populær her i huset. ;-) 
To stoler med ryggen mot hverandre og masse vekt på setene gjør samme nytten her. 
Hvis ikke, kan du gjøre dips slik du antakelig er vant til dem fra gruppetimer... 

3) Elevated Push Up
 Bena på et bord, en stol, en kasse...hva som helst. 
Gjør Push Up. 
Lag brede skudre ved å trekke skulderbladene fra hverandre. 
Pass på ryggen din! Svaier du i korsryggen, tar du pause. 
Blir dette for tungt, gjør vanlige push up. Fra knærne om du trenger det. 

Give it a try! You will not regret it!


Jeg får lyst til å trene bare av å skrive dette innlegget. Men jeg skal bare sette meg tilbake i sofaen med en paracet og enda en stor talerken med riskrem.

God jul!

Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar