mandag 12. desember 2011

Luke nummer 11 - og en liten oppsummering av dagen

Livet er uforutsigbart. Man kan våkne til solskinn og mild bris, lykkelig for alt man har i livet. Men så går det to timer og en bagatell kan gjøre at man får lyst til å flytte ut. ;-) Heldigvis går sånt fort over. Man innser at man var sur for en bagatell og gir seg selv litt ris på rumpa for å ha latt det gå inn på seg så mye som man gjorde.

På kvelden igjen er alt glemt (vel ihvertfall nesten, er tross alt kvinne - alt lagres i elefanthukommelsen for å kunne brukes i relevante anledninger senere, ikke sant?) og middagen smaker himmelsk og treningsøktene var gode og alt er godt og hyggelig.

I dag hadde jeg med Markus på Kick-Off. Markus er den mest treningsglade sønnen jeg har. Men en HEL TIME trening ble litt i meste laget. Så han gav seg etter 20 minutter. Men det er fair enough. Igjen, det er dødskult å se guttene mine gi alt på trening. Denna gutten virkelig levde seg inn i timen. Jeg pleier alltid å si at dette er den eneste timen det er lov å være sinna på. Det fikk tydeligvis Markus med seg. Han gav alt. Med hele seg. Ansiktet også. Grrrr... Dessuten må jeg si at selv JEG blir imponert når gutten ikke bare tar push ups på nivå tre (strake ben, en fot i luften), men også tar dobbelt så mange som alle andre. Han tok to når alle andre tok en. Jeg ble så satt ut av det at jeg glemte å motivere resten av deltakerne. Jeg tok meg rimelig fort i det, heldigvis.

Etter timen laget han sitt eget treningsprogram og trente litt til. Jeg fikk filmet det. I morgen skal jeg legge det ut, så kan dere teste det også! Jeg skal ihvertfall! Det så moro ut. :-D

Dette var min siste Kick-Off time! *gråte litt* Jeg har virkelig elsket den timen. Sinna time med masse energi og slagkraft. Jeg håper jeg får lov til å kjøre en sånn time igjen om en liten stund. I mellomtiden skal jeg ha Combat på 3T ("mitt" nye senter). Vi snakker kick-boksing-inspirert time med hansker og puter og litt mer "ordentlig" teknikktrening. Ikke noe jeg har stor erfaring med fra før - men jeg er ganske trygg på at jeg skal lage en konge time hvor folk absolutt skal få kjørt seg. ;-) Oh yes!

Var med på Combat selv i dag. Med en flott instruktør, Hesam, på 3T. Min første Combat-time der. Ingenting var ukjent og helt nytt. Heldigvis, får en si. Jeg ble overrakset over at jeg ikke var mer sliten etter timen, da. Det var en god time - ingen tvil om det. Men mulig jeg setter opp intensiteten litt om jeg skal legge opp timen selv... Særlig på styrkedelen. Push Ups og Sit Ups er konge. Men hva med baksiden av kroppen? Jeg mistenker at timene er lagt opp litt forskjellig fra gang til gang, dog. :-)
_____________________________

Julekalenderen!

Dagens luke er Froskehopp. Min sønn Elia viser hvordan det gjøres. Se hele videoen for å få med modifikasjon for nybegynnere. Du skal bare ha 5 repetisjoner.




Husk å gjøre luke 1-10 først. Hele greia tar 2-4 minutter. Hvis du pusher deg selv blir du sliten. Og svett. -Så treningstøy kan være en idé. Hvis du tar det litt mer med ro kan du gjøre dette hvor som helst - eller du kan dele opp økten og ta litt her og der gjennom dagen. Det er utrolig hvordan kroppen summerer all bevegelse og får noe ut av det! :-)

Velger du å pushe deg selv litt ekstra gjennom hele økten, får du best resultater. Tøy og strekk litt før du starter. Det er all oppvarmingen du trenger. Og hey. Nå er du jo likevel varm og svett. Kanskje du skulle gjøre alt en gang til, for å booste effekten? Tross alt. Hva er 4-8 minutter av dagen din verd? Er den verd en sterk, smidig kropp full av energi?

Sånn ser det ihvertfall ut å gjøre hele! :-)




Pustingen i bakgrunnen er bare min sønn som er sliten etter sin egen trening. Evnt blir han sliten bare av å se på meg. Han puster ihvertfall ganske tungt. ;-)
Alanna

1 kommentar:

  1. Imponerende sønner du har, Alanna! Og jeg skulle ønske jeg kunne komme bort på 3T bare for å ha timer med deg :)

    Forresten, angående proteinpulver: Tilskudd er jo absolutt ikke nødvendig, for det er jo nettopp det navnet tilsier "tilskudd" - det er jeg helt enig i. Får man i seg det man trenger gjennom den vanlige kosten, er det ingen grunn til å supplere med kosttilskudd. Jeg synes imidlertid proteinpulver gjør det mye enkelere å få i meg den (store) mengden protein jeg skal ha om dagen, pluss den aller mest avgjørende faktoren: Det schmacker GODT! ;)

    SvarSlett