tirsdag 13. desember 2011

Treningsfri og luke 12

I dag har jeg ikke trent! I det siste har jeg blitt kjempeflink til å lytte til kroppen min når det gjelder trening. Jeg har blitt flinkere til å IKKE trene de dagene jeg kjenner at jeg trenger en pause. Og det er ganske kult når det kommer til meg!

Men jeg har vært igjennom julekalenderen sikkert 4 ganger bare i dag, da. Noe bevegelse må man ha der man henger over tørre bøker og forbereder seg til eksamen. Huff, jeg kjenner jeg blir trøtt bare av å tenke på det! :-O

Jeg hadde planer om å trene Markus sitt program i dag, men jeg hoppet altså over det. Sparer det til en annen dag. I morgen kanskje? Jeg trenger uansett en liten styrkeøkt etter morgenspinning. Før jeg sovner siklende over bøkene enda en dag. Det er godt det snart er over. :-)

For deg som også kunne tenke deg en hælsikes kongeøkt på 12 minutter i løpet av morgendagen, så legger jeg ut økta til Markus her i dag. Disse tolv minuttene er alt du trenger for å få en skikkelig kvalitetsøkt som booster hele deg. Men du er nødt til å pushe deg selv. 12 minutter er ikke lang tid, så skal du få noe ut av det gjelder det å skyve seg igjennom i femte gir. Bare pass på at du er nøye med teknikken.

Google Interval Timer og sett den på 12 runder med to intervaller. En på 10 sekunder (pauseintervallen) og en på 50 sekunder (arbeidsintervallen). Hele økta er kun 3 runder med 4 øvelser og du er nødt til å gi alt du har for å få de resultatene du ønsker deg.

Øvelsene er:
Hoppe tau. Hopp så raskt du kan og løft gjerne ett og ett kne mens du hopper. Det vil gi deg en skikkelig kardioøkt. Har du ikke hoppetau, kan du fint klare deg uten. Evnt kan du gjøre "knebøyhopp" som Markus kaller det. En form for spensthopp.

Ett-bens-push-up. Lag brede skuldre og trekk navelen inn mot ryggen. Skift på hvilket ben som skal være i luften. Er du nybegynner, start med push up på knærne. Er du viderekommen, ta i det minset push ups på strake ben. :-)

Knebøy & Hopputfall. Pass på at ryggen er rett i begge øvelsene. Spenst og eksplosivitet er målet her. Du jobber med styrken i underkroppen og en god del kardio. Ikke gi deg! Hold 50 sekunder.

Stuper'n. (Dive Bomber Push Up) Start med strake ben og rumpa i taket. Armene ganske langt fra. Stup inn i armene dine mens hoftene svever over gulvet i hele bevegelsen. Strekk deg ut på slutten før du snur bevegelsen og "stuper baklengs".




Lykke til!

Alanna
_______________________________________________________________________________
Julekalenderen!

Luke 12 er Walkover Push Up. Du skal ha 3 push up....så altså push up, walkover, push up, walkover, push up. Må du sette knærne i, så gjør gjerne det. Men utfordre deg selv! Det skal være tungt. Ellers kan man ikke kalle det styrketrening. ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar