tirsdag 13. desember 2011

Kollokvie og treningslykke. Og luke nummer 13!

Til torsdag har jeg eksamen, så derfor møttes ca halvparten av gruppa vår til kollokviegruppe i dag for å samkjøre litt av det vi kan og prøve å roe eksamensnervene. Det var kjempekoselig! (Noen som skjønner at dette var min første kollokvie? Hahaha!) Det tok mye mer tid enn vi kanskje hadde trodd på forhånd, og dermed ble vi sultne etterhvert. Vi var enige om at kaldmat var ufyselig kjedelig og bestemte oss for pølser - uten å egentlig ha noe å trekke pølsene i!

Så derfor: Kreativitet og løsningsorientering på høyt nivå gir mette mager. (Og en god dose latter)



I dag var også min siste spinningtime i SiT Idrett! Den diggeste timen i uka klokka 07.15 med en herlig dose styrke etterpå. Det føles fantastisk å være ferdig med treningen tidlig om morgenen. Da blir man så fylt med energi resten av dagen! Jeg synes ofte det kan være et ork å trene etter skole/jobb-tid. Da er jeg liksom så matt og sliten allerede at jeg mest har lyst til å synke ned i sofaen. Men om morgenen har jeg liksom ikke engang rukket å grue meg, jeg har ikke rukket å finne på unnskyldninger til hvorfor jeg IKKE skal trene (ja, det hender faktisk at jeg også lager en del sånne unnskyldninger - det er bare at jeg har blitt fantastisk god til å overvinne dem etterhvert) og jeg har ikke rukket å bli avledet av andre ting i hverdagen. Man står opp, spiser kanskje litt og trener. Det finnes ikke noe annet. Det er en nydelig følelse!

Etter spinningtimen gikk jeg igjennom Markus sin "Jump Around Workout". Den var akkurat like morsom som den så ut. :-) Jeg la til chins, eller pull ups, fordi jeg ville ha litt ekstra på ryggen, så min økt ble tre minutter lengere. (I know...3 minutter...bah...er det noe å nevne?) Og jeg skalv etterpå, så det er en fantastisk økt! Det gjelder å pushe seg max, selvsagt, skal man få resultatene man ønsker seg!

Mine scores: 
Hoppetau (Jeg fant ikke noe tau, så det ble høye knær istedet) - 157, 158, 160
Ettbens Push Up - 15, 13, 12
Chins (med 15 kg avlastning) - 6, 6, 6 
Knebøy & Hopputfall - 11, 12, 12
Stuper'n (Diver Bombers) - 8, 7, 7

Oppfordrer deg til....nei. Stryk det. Jeg UTFORDRER deg til å teste denne du også. Det er kun kroppsvekt - ingen hjelpemidler nødvendig (hvis du kutter ut chins) og tar kun 12 minutter (Kan være greit å varme opp litt først). 

Alanna

_______________________________
Julekalenderen!

Luke munner 13 er Pendelen
Stå i A-posisjon. 
Løft et ben ut til siden så høyt du kan. 
Sving det tilbake og bytt med det andre benet. 
Gjør dette så raskt du kan. 
Du skal bare gjøre 10 repetisjoner

Husk å gjøre luke 1-12 først. Det hele tar mellom 2 og 4 minutter og krever ingen oppvarming (litt tøy og strekk kan være greit først). Det hele er utrolig oppkvikkende, og det gir resultater du ikke skulle tro du kunne få av den lille tiden du legger inn i dette! :-) Vil du ha enda bedre resultater, så gjør du det hele en eller to ganger til. Like greit kanskje, når du først er igang med å bli svett og anpusten? ;-)

Du kommer til å føle deg fantastisk innen vi kommer til juleaften! Dessuten snyter vi nyttår for sitt mest halvhjertede forsett ettersom vi allerede da er igang med regelmessig aktivitet! 


2 kommentarer:

  1. Så ut som en veldig god øvelse! Og blir sikkert utrolig slitsomt etterhvert ;)

    SvarSlett
  2. Prøv! Se om du holder 30 sekunder før du må stoppe. ;-)

    SvarSlett