lørdag 1. desember 2012

Julekalender 2012 - Luke 1


Luke nummer 1: 
Put up a list of Goals!
A "wishlist"!

_________________________


Hva er naturlig å gjøre når julen nærmer seg? Skrive ønskeliste! For barn faller dette helt naturlig. Og ofte kan de bli utrolig lidenskapelig opptatt av hva de ønsker seg. Det er ikke bare et ønske. Det blir et mål!

Og er det noe vi er altfor dårlige til som voksne, så er det å sette oss mål. Vi har ofte en viss forventning, en idé om hva vi vil og hvor vi skal. Men det er sjelden vi har noen konkrete mål. Og av de som HAR konkrete mål, så er det bare en liten andel av oss som faktisk skriver det ned. Kanskje vi er redd for å ta våre egne drømmer alvorlig?

Så dette er min juleutfordring til dere i dag. Skriv ned en liste over hvilke treningsmål du har. Jo mer konkret du kan gjøre det, jo bedre er det. Men alle mål teller!

Bra mål: Jeg vil bli i bedre form. 

Bedre mål: Jeg vil bli i målbart bedre form fram til nyttår! 


Det kan også selvsagt være andre mål. Det kan være du har andre mål i livet som også er viktig for deg. Jeg vil høre om dem alle! Store eller små. Så skriv ned en liste - ta bilde av den, og post den på Facebook-siden i løpet av dagen! 

Du kan gjerne skrive dem i en kommentar på Face eller i kommentarfeltet her på bloggen, men jeg ønsker mest at du skal skrive dem ned på ekte papir og henge det opp et synlig sted og la de henge ihvertfall til nissen har vært på besøk! 

Husk at jo mer energi og kreativitet du legger i "ønskelisten" din, jo mer sansynlig er det at du kommer til å følge det opp - så ikke vær redd for å lime på bilder eller illustrasjoner fra blader eller aviser. Eller om du tegner noe selv - strekmenn eller mer avansert. Legg litt av deg selv i målene dine. Overbevis deg selv om at dette faktisk er noe du vil!


Her er mine utkast - det er kanskje ikke så kreativt laget enda, men det er mye lidenskap i alle målene. 

Julesmil fra Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar