torsdag 20. desember 2012

Julekalender - Luke 19

Luke 19: 
Care
Be interested in peoples lives. How are they?


Jeg synes folk flest er flinke til å spørre hverandre om hvordan man har det. Jeg får sp.mål stadig vekk om hvordan det går. Og jeg synes alltid det er fryktelig vanskelig å svare på. Fordi jeg ikke vet hvor mye personen egentlig har forberedt seg på å høre. Så man lager en så pen kortversjon som man klarer, sånn at spørsmålet kan gå vekk. Gjør man ikke?


Men det er flere og bedre måter å være interessert i andres liv. Ofte er det bedre om man er mer konkret. Hvordan gikk det på jobbintervjuet i går? Hvordan var bursdagen din? Hva er planene dine i julen?

Man må ha tid til det, dog. Eller man må ta seg tid til det. Og det er vel kanskje det som er utfordringen for de fleste. Ihvertfall for meg selv. Jeg suger på nettopp dette nemlig. Så denne luken er absolutt til meg selv.

Jeg elsker julen. Spesielt fordi julen legger til rette for at vi er nødt til å tenke på andre enn oss selv. Det blir faktisk ikke jul om man ikke legger til side seg selv for et øyeblikk. Hvor ofte får du ellers spørsmål om hva du ønsker deg?

Julesmil fra Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar