søndag 23. desember 2012

Julekalender - Luke 23

Optimism
Turn all negative thoughts

Dagen før dagen. Alt står på hodet, men det er en deilig ro over det hele. Treet er pyntet og pinnekjøttet står i vann, men det er fremdeles en del ting å gjøre før jeg kan gå og legge meg. Det er foressten helt ok. Jeg koser meg med det siste stresset før juleaften. Jeg elsker det!

Stress skaper likevel grobunn for mye negative tanker og det er lett å henge seg opp i det som ikke går helt som planlagt. Da er det greit å ha bestemt på forhånd at slike tanker ikke skal få utvikle seg til følelser som ødelegger humøret mitt.

Det krever litt øvelse å snu negative tanker. Men det er utrolig effektivt for hvordan man takler hverdagen. Og selvfølelsen. Ikke forvent at følelsene som er knyttet til tankene skal snu med én gang - men gi det litt tid og vær sta. Joda, det GÅR bra, og du ER flink, og ting løser seg.

Juleklem fra Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar