onsdag 5. desember 2012

Julekalenderen - Luke 5

Luke nummer 5 ber deg elske deg selv en hel dag! 

Den som trykker meg mest ned er meg selv. Jeg er ekspert på å gni mine egne feil i mitt eget ansikt, fortelle meg selv hvor dum og evneveik jeg er. Jeg vet akkurat hvilke knapper jeg skal trykke på for å få meg selv til å føle meg verst mulig. Jeg har hatet meg selv. Noen dager er det vanskelig å se noe ved meg selv som er verdt elske i det hele tatt! Det er så mye jeg ikke strekker til med! Det er så mye jeg har dårlig samvittighet for. Så mye jeg ikke greier å følge opp slik jeg skulle ønsket. Så mange som kan og får til så mye mer enn jeg får til!

Derfor er det superviktig at jeg gir meg selv en liten pause fra meg selv og mine egne krav. Det er viktig å bare la livet gå sin gang og innstille meg på at ting kommer til meg. Jeg trenger ikke stresse så mye som jeg gjør. Noen ganger må jeg minne meg selv på at jeg ikke er alle andre. Jeg er meg. Og jeg får til de tingene jeg er god på. Og alt jeg ikke får til, det får jeg la ligge. Eller jobbe med - sakte.


Jeg har hatt en periode i livet nå hvor jeg helt har glemt å være glad i meg selv. Livet har endt opp som et jag for å bli akseptert og likt. Jeg kjenner hele tiden på ønsket om å imponere. Om å få til mer enn jeg selv vet jeg kan få til. Ihvertfall om jeg skal prioritere slik jeg mener jeg bør prioritere, med familien først. Så jeg har kastet meg uti og kavet og stresset i lang tid. Jeg har følt meg som en oppvaskklut omtrent 80% av tiden og opplever at hver gang jeg får hodet over vannet og begynner å slappe av, så kommer det en ny bølge som sluker meg. Det er utrolig tungt. Og ensomt.

Heldigvis har jeg verdens beste familie. Jeg har en samboer som er helt fantastisk mot meg og som alltid ser de gode sidene ved meg. Han får meg alltid til å føle meg som den mest awsome dama i verden. Minner meg på at det er mye ved meg å elske. Selv om jeg ikke skulle se det selv. Også har jeg verdens beste sønner, som minner meg på at de er glad i meg og at de setter pris på å være sammen med meg, at de savner meg når jeg er mye på jobb.


Det er bare jeg som kan gjøre en endring i mitt eget liv. Og det er bare jeg som kan lære å elske meg selv. Jeg må velge det. Og i dag, i dag skal jeg elske meg selv hele dagen.

Og det oppfordrer jeg deg til å gjøre også!

Julesmil fra Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar