fredag 21. desember 2012

Julekalender - Luke 21

Christmas Spirit 
What do you do to make it feel like christmas?

Hva er dine juletradisjoner? 

Jeg elsker å pusle til jul. Jeg liker julestresset. Og alle forberedelsene. I dag har jeg stått med hodet i vaskebøtta store deler av dagen, og jeg har juleshoppet meg helt blakk i et kaos så stort at når jeg står midt oppi det har jeg mest lyst til å løpe hjem. Jeg kan ikke fordra å vaske hjørner og kroker. Men når det blir ryddig og rent på steder jeg omtrent ikke trodde det var mulig å få rene, da er det likevel verdt det. Julen skal liksom være litt spesiell og litt annerledes enn resten av året. Det er liksom fullstendig unntakstilstand, og man kan finne glede i de tingene man til vanlig virkelig ikke kan fordra. Jeg kan for eksempel ikke utstå å vandre rundt i butikker. Shopping er virkelig ikke min greie. Men når jeg tråkker rundt etter julegaver, da føles det plutselig ikke å galt likevel. Og ofte ender jeg opp med å bruke MYE mer penger på julegaver enn jeg egentlig hadde budsjettert med - bare fordi jeg kommer over ting som jeg bare får SÅ lyst til å kjøpe til den eller den. 


Jeg elsker julemusikk også. Selv om jeg synes mye av musikken er innmari slitsom, eller fryktelig kjedelig - så gir det en helt spesiell stemning likevel. Og da er det greit. 


Så nå er jeg klar. Ihvertfall nesten. Det gjenstår litt julebaking, men det tar jeg i morgen. Jeg skal bl.a bake boller. Tenke seg til - jeg som ikke liker gjærbakst. Men jeg kommer helt sikkert til å smake likevel. Bare fordi det er jul. 

Julesmil fra Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar