tirsdag 11. desember 2012

Julekalender - Luke 10

Dagens luke kommer litt sent fordi dagens luke handler om å ta litt tid til seg selv.

Relax!
Take some time for your self today!


Det passet meg egentlig utrolig dårlig for jeg hadde virkelig booket opp dagen helt fra morgenen til kvelden. Tid til meg selv? Nope, ikke engang på bursdagen min.

Men så begynte timeplanen å legge opp til en dag fri likevel. Så med et par trylleslag og en ekstra dag med jobbing i morgen istedet, så har jeg tid til meg selv i dag likevel. Deilig!

Hva for noe spennende skal jeg bruke den tiden til, da tro? Tja - hva med å bake meg selv en kake? Eller leke litt med minste gutten min? Eller lytte til de morsomme historiene guttene mine velter ut av seg? Eller bare spørre dem om hvordan de har hatt det på skolen? Jeg fikk en ekstra klem av min sønn i dag, fordi han satte pris på at jeg var hjemme når jeg egentlig skulle vært på jobb. Og et impulsivt selvlaget bursdagskort fra en annen sønn - bare fordi jeg tok meg tid til å være hjemme på bursdagen min og våge å feire meg selv. Sånne øyeblikk er gull verd.

Gutten min er til å spise opp

Jeg tok tiden hjemme sammen med familien min - og det har jeg ikke angret på. Det betyr at jeg må jobbe litt ekstra i morgen. Men det er helt okei. Noen ganger trenger man noen små timer ekstra til seg selv og mulighet til å gjøre akkurat som man vil.


Da ser man så tydelig hvor godt man har det. Og hvor mye man styrer sin egen hverdag. Å ta et steg tilbake og bare være i noen timer. Det var visst lenge siden sist.


Julesmil fra Alanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar