fredag 20. april 2012

Born This Way - New Workout

Når det kommer til kroppen vår sier vi at vi ser ut som vi gjør på grunn av genene vi er utstyrt med. Jeg for ekspempel, har lett for å legge på meg - det er visst genetisk.

Gener. Et kraftfullt ord. Det impliserer at noe er satt. Det er ting vi ikke kan gjøre noe med. Gener er de egenskapene du er født med, som gir hvem du er og hvordan du ser ut. Gener gir deg brune eller blå øyne. Gener bestemmer om du skal gråne tidlig eller sent. Gener bestemmer høyden din og lengden på fingrene dine. Gener bestemmer om du har mest utholdende muskelfibre eller om du har mest eksplosive muskelfibre og dermed er det også bestemt og gitt begrensninger for hvilken idrett du kommer til å gjøre det best i.

Men mest av alt kommer det an på hva genene dine har bestemt at du skal like. Noen liker å røre på seg. Det kan bare ikke sitte stille. De er overalt. Mens andre, som meg, liker å sitte på rumpa og se på TV eller sjekke facebook eller lese eller noe liknende. Noen mennesker har problemer med å få i seg nok mat. Andre, som meg, har problemer med å kontrollere inntaket. Noen har en større hang til søtsaker og har lyst på sjokoladeiskrem hele døgnet. (Meg igjen)

Likevel er det ikke genene som bestemmer vekten din eller hvordan du skal ta vare på deg selv. Genene er en del av oss og kan være smertefulle å bekjempe, men det betyr ikke at vi bare skal gi opp. "Sorry. Genene vant. Jeg er visst mer glad i potetgull enn andre, så jeg kan likegodt gi opp og bare stappe det i meg hver dag".

Dette er meg.
Med de genene jeg er utstyrt med:
lett for å legge på meg, glad i søtsaker, liker å sitte på rumpa

Du har noe som er mye sterkere enn gener. Viljestyrke. Bestemthet. Mål. DU bestemmer hvordan du vil se ut - hvor sterk du vil være - hvor sunt du vil spise. DU bestemmer din egen fitness.


Dette er meg.
Fremdeles glad i søtsaker

Vi må alle starte på begynnelsen. Vi har alle issues å bekjempe. Du kan være og gjøre hva du vil. Det krever at du bestemmer deg. Det krever at du har mål. Det krever at du har en plan. Det krever fokus og viljestyrke. Det krever prioritet. Men valget er ditt.

Alanna
_____________________

Born This Way. Workout

Are you ready? Set your timer for 12 rounds of 10 and 50 secons intervals. 10 seconds to write down your scores and get ready for the next exercise. 50 seconds to push out everything that you have. And push hard - this workout is only 12 minutes long! I bet a shower takes longer. ;-)

You have no excuses.
Your body is your body - you decide how it will function and how it will look.

Here are the exercises and my scores (can you beat me?):
One Leg Squat - 11, 9, 8 (5 kilo in each hand)
Dive Bomber - 11, 10, 9
Butterfly Get Up - 6, 6, 5 (5 kilo in each hand)
One Leg flyes - 13, 13, 12 (5 kilo in each hand)

   

 Good luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar