søndag 15. april 2012

Pumping Joy - New Workout!

Jeg hadde ment å poste denne økten i går, slik det står på planen. Men så våknet vi til nydelig vær og for første gang på mange uker, ja tilogmed måneder, så hadde vi en dag som hel familie - sammen! I tillegg skulle vi ha besøk av verdens beste SuperSøster og hennes vakre og herlige barn; SjarmisPrinsen og Prinsessa. Så da valgte jeg å nedprioritere bloggen for en stakket stund.

Her kan dere jo se et par smakebiter på hva vi gjorde i går!

Markus satte sammen et kick ass treningsprogram. Dette programmet kommer definitiv til å bli en del av MaiPlanen som er igang med å planlegge. Nå har vi hatt en måned med null utstyr. Så neste måned blir en plan full av spennende, men enkelt utstyr som kan utfordre treningen din ekstra. Men ikke fortvil, har du ikke utstyr - så har jeg enkle modifikasjoner du kan utføre helt uten utstyr også.

Så dro vi en tur på bursdagsfeiring...hos Meny på Lade. Det var litt av et opplegg! Butikken var full av smaksprøver - bare å forsyne seg selv, det ble grillet og delt ut pølser og svinekoteletter, det var konkurranser og det ble delt ut kroneis til alle ungene, det var ponniridning og ansiktsmaling....

Vente på bussen

 Fikk smake på blåskjell for første gang. Det var godt!
 -Selv om ikke Markus var enig...

 Grilling og utdeling av gratis pølser...bare å spise

 Ansiktsmaling og tegnekonkurranse

Gratis iskrem til alle barn - så mye man vil ha!

SjarmisPrinsen ville også ri på ponnien!

 Ansiktmaling

Frisbeekonkurranse

Så dro vi hjem og koste oss med oreokake (helt usunnifisert - kanongod) og godis etter at vi spiste hjemmelaget pizza. Grov bunn med MASSE fyll. Nom. Jeg prøver virkelig å nyte alt jeg spiser denne uken, for å følge FoodChoice of the Week. Det er virkelig ikke så lett som man skulle tro! - Men i går var det ikke NOE problem. ;-)

Vel hjemme tok vi noen styrketester på stuebordet
En viktig del av hverdagen og manndommen


Jeg fikk hatt min første treningsøkt ute - vanvittig deilig. 



Vi hadde virkelig en kjempedag! Passe aktiv dag full av familieglede. Nå vet jeg at familien venter på meg ute, så jeg må bli ferdig her for å nyte resten av helgen vi har sammen. Men først skal jeg gi dere treningsøkten for i dag, som egentlig var økten for i går.

Aktiv dag eller ikke, du har alltid tid til å trene. Du har nemlig full rett til å gjøre det til en del av din dag - selv om du har planlagt aktiviteter med andre. Du ville vel ikke skippet å dusje, bare fordi du hadde mye å gjøre? Vel, trening er en like viktig del av det å ta vare på seg selv. Det tar bare 15 minutter. Du rekker det.

Så sett igang!

Alanna
_____________________
Pumping Joy

Set your timer for 16 rounds of 10 and 50 second intervals. 10 seconds to get ready for next exercise - and to write down your score! 50 seconds to squeeze out all you have of juice in the exercise you are on!

The whole workout is only 16 minutes long, so push HARD!

Here are the exercises:
10 High Knees & 2 Half Burpees
One Leg Toe Touch
Dynamic Push Up
Get Up

You are gonna go through the exercises 4 times.


Here are my scores:
10 High Knees & 2 Half Burpees - 6, 6, 6, 5
One Leg Toe Touch - 40, 42, 37, 37
Dynamic Push Up - 15, 13, 15, 12
Get Up - 11, 11, 11, 11

Can you beat me?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar