fredag 6. april 2012

Crazy Abs Workout - og så langt i vannutfordringen!

Har du fått i deg vann de siste par dagene? Jeg har vært superflink og fått i meg vann til den store gullmedaljen. Jeg må fremdeles gulpe det i meg til en viss grad - ettersom jeg ikke er vant til å drikke vann i disse mengdene (som egentlig er helt normale mengder) så må jeg tvinge meg selv til det. Jeg kan fremdeles ikke supe en slurk her og der - det går i et glass av gangen. Og kroppen tar unna det den kan. Her er konsekvensene av kronisk vannpåfylling de siste dagene:

Jeg flyr på do HELE TIDEN. Det er værre en da jeg var gravid. Det er fryktelig slitsomt. Men jeg regner med at det vil gå seg til litt etterhvert som kroppen min skjønner hva den skal gjøre med alt vannet som blir tilført.

Jeg har masse energi og våkner av meg selv klokka 07 om morgenen. Mulig det er tilfeldig, men jeg er ihvertfall lys våken og klar for dagen når jeg våkner. Kjempedeilig. Og med mer energi kommer: godt humør, klare tanker, tålmodighet, kreativitet...kan det bli bedre?


Jeg restituerer raskere. Jeg trente i går på formiddagen - og jeg hadde likevel mye å gi på kvelden da jeg tok en impuls økt på stuegulvet. Veldig deilig å ha litt bedre samvittighet til påskekveldskosen. Jeg har foressten MYE mer å gi på trening! Kjørte en 3T PulsStep-time i dag - og jeg ble knapt sliten en gang. Tenkte kanskje det var programmet mitt som var lite effektivt, men så kikket jeg på deltakerne...det var absolutt ikke noe i veien med programmet mitt, for å si det sånn! ;-)

Jeg kjenner tydeligere når jeg faktisk er sulten. Jeg er en av dem som ofte tolker tørst som sult og stadig går og fyser på noe. Det er borte. Helt magisk borte. Hvilket er helt utrolig etter bare to døgn på vannvogna. Nå kjenner jeg sult som definitiv sult. Og da spiser jeg. Enkelt og greit. (Når jeg nå koser meg med godis, så er det et bevisst valg jeg tar - det føles godt å faktisk ha valget! Jeg er nemlig ikke sånn at jeg holder meg unna all godis for enhver pris - det var ikke poenget)

Jeg har heller ikke noe lyst på energidrikk - noe jeg kunne hive innpå i store mengder (monster uten sukker - den og kun den <3). Det står tre bokser i kjøleskapet - jeg har en følelse av at de kommer til å bli stående en stund. Det kan også selvsagt ha sammenheng med at jeg ikke føler det er plass til mer væske etter at jeg gulper vann hele dagen. ;-) Men uansett - deilig!

OG...jeg tror kroppen min renser seg eller noe sånt merkelig. Munnen min er plutselig full av blemmer og sår - noe jeg har hørt om tidligere i sammenheng med sånne "rensekurer" som du får kjøpt på apoteket...og som veldig ofte består i å få i seg en masse væske.... Det begynte SAMME DAGEN som jeg begynte å innta økt mengde vann. Og det har bare økt på fram til nå. Skal følge litt med på det - men jeg regner med at det er borte i løpet av uken! :-)

Litt sånn skjev i leppa

Også må jeg bare tilføye at svetten min lukter helt annerledes. Dette er kanskje litt mer informasjon enn dere ble forespeilet - men jeg trener så mye at svettelukten min er jeg godt kjent med - og nå lukter den faktisk mildere og renere!

Så dette vanngreiene fungerer - det er helt sikkert. Har du ikke kastet deg på denne utfordringen enda, så hiv deg på nå. 2 liter vann om dagen (og da regner jeg ikke med det jeg drikker i forbindelse med trening), minimum. Ja, jeg må fremdeles tvinge meg til å drikke, jeg må minne meg på det og velge og gjøre det på tross av at jeg ikke har lyst. Sånn er det med alle nye rutiner. Så blir det etterhvert vane og da tilpasser det seg lettere av seg selv. Kanskje lærer jeg meg å kjenne forskjell på sult og tørst. Kanskje lærer kroppen min å si ifra at det er vannmangel før det er på kritisk nivå. Men akkurat nå og et par uker fram i tid - så må jeg huske på å drikke vann, og tvinge det i meg.

Alanna
_________________

Crazy Abs 
BodyWeight Workout

Set your timer for 16 rounds of 10 and 50 seconds intervals. 10 seconds for writing down your score (important) and getting ready for the next exercise. And 50 seconds to push hard and squeeze out every repetition you have of the exercise you are on.

You need no equipment whatsoever. It's just you and the floor. And rememeber - you decide the intensity of the workout - and the harder you push, the better and faster the results!


Here are the exercises and my scores:
3 Side to Side Squat & Touchdown - 8, 7, 7, 6
Mountain Climbers - 118, 108, 111, 101
Dynamic Bridge & Sit Up - 8, 8, 8, 8
Rocket Pike Press - 10, 9, 8, 9

Can you beat my score? Let me know how you did! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar