søndag 1. april 2012

Kroppen min gjør meg stolt! -Og Champion Fit Test

I går vasket jeg vinteren ut av bilen. Det er det beste jeg vet - at snøen er borte og at temperaturen er så behagelig at det går an å stå i solen og lukte på våren mens jeg skrubber bilen innvendig, lemper ut all søppel og gjør bilen hygenisk og klar til sommeren. Det er den beste vårfølelsen jeg kan få etter å ha overlevd en hel vinter uten å få rengjort bilen skikkelig inni. -Med små og store barn og familieturer blir det riktig så uhygenisk etterhvert. Da er det godt å våkne en herlig morgen man vet man har fri hele dagen - ta med minstemann ut og sette igang med vårrengjøringen av bilen. Mens Helten rydder vinteren ut av boder og skjul. Det er fantastisk deilig å ha energi nok til å kose seg med å krype rundt i trang bil og vite at man er fleksibel nok til å sno seg innunder smale sprekker for å hente fram ting og tang og kunne strekke seg over og langt bort.

Sånn så det ut mens jeg vasket bilen 
og hele nabolaget fikk se mine møkkete sko!

Det er godt å kjenne at når man er ferdig med å vaske vinteren ut av bilen, da har man så mye energi at man går løs på leiligheten - lufter og vender og flytter på møbler og strekker seg opp og over og klatrer opp og ned på stoler.

Det er godt å kjenne på at det er vår og at kroppen min er sterk! Det er så godt å ta en treningsøkt etter at all vaskingen er ferdig, være helt ferdig etter økta og likevel etter en time være klar for en ny økt.

Når man våkner dagen etter og ser ut av vinduet på en splitter ny vinter, verden er dekket i 30 cm snø og det snør tett, da blir man først litt trist - men så husker man all energien og tar med minstemann og et par andre familiemedlemmer ut i snøen for å leke snøballkrig.

Big one coming!

Så går man tur i høy snø oppover bratte bakker med 20 dyrebare, nesten sovende, kilo på skuldrene og setter pris på en sterk core som tåler endringen i balansepunktet og sterke ben som ikke har det minste problem med å tråkke seg vei gjennom snøen og tilogmed orker et par knebøy bare for å få minstemann til å le av høydeforandringen.

Jeg kunne ikke klart å henge med i hverdagen uten den daglige treningen min. Noen dager føles det som om jeg har uendelig med energi og bare kan pøse på. Det mangler ikke engang motivasjon til å gjøre huslige oppgaver jeg vanligvis ikke kan fordra å gjøre. Å trene gjør meg tålmodig med omgivelsene. Jeg slapper av bedre. Jeg takler et rotete hus selv om jeg trives bedre når det er ryddig. Jeg har tilogmed lettere for å innse mine egne feil og mer mot til å si unnskyld når jeg vet jeg ikke har vært mitt beste jeg. Det er akkurat som om jeg tenker klarere når jeg trener regelmessig. Konsentrasjonen er bedre. Jeg blir ikke like fanget av følelsene mine. Det er tilogmed lettere å ha selvinnsikt. Lettere å innrømme feil. Dette er MIN personlige opplevelse av bonuseffektene med trening. Din kan være annerledes. Men det er helt sikkert at livet blir lettere, humøret blir bedre og tankene blir klarere og energien bobler over - så lenge du trenger riktig og i det som er riktig mengde for deg! 

Det er så godt. Jeg kan hoppe, løpe, krype, løfte, bære, strekke meg, bøye meg, trekke, dytte og danse. Jeg kan være med på det meste og jeg stiller sterkt i alle livets fysiske utfordringer. Jeg er ikke hindret av kroppen min, det finnes ingen begrensninger. Kroppen min er fantastisk - den kan klare alt - det eneste jeg må gjøre er å øve på det jeg vil oppnå eller det jeg vil klare - så er det bare et tidsspørsmål før jeg greier det. Jeg kjenner kroppen min - den er min venn. Den jobber med meg hele tiden, jeg må aldri sloss med den - slik det føltes den gang jeg hadde spiseforstyrrelser og bare ville bli tynn, eller den gang jeg var overvektig og strevde for å gå ned i vekt uten å egentlig ha greie på hvordan. Jeg leker med den, bruker den, styrker den, utfordrer den.



Jeg er stolt av den. 

Hva slags forhold har du til kroppen din?
Alanna 

___________________________
Champion Fit Test

It is time for the cardio fit test again. This is the last workout for the March-plan. But it is also the first workout for the new April-plan. I you are new and wanting to follow our routines, you chould take the fitness test first - this way you can know in a month if you are stronger and in better shape.

If you have followed our workouts this month, you are probably eager to know if you have had any progress! Here is your chance to find out.

Set your interval timer for 24 rounds of 10 and 30 seconds intervals. The 10 seconds is for you to write down your score and get ready for the next exercise. For 30 seconds you push everything you have to squeeze out as many repetitions as you can for the exercise you are on. The whole workout is only 12 minutes long.

Push as hard as you can. If you have any more to give after the 12 minutes are over - you have not pushed hard enough.

So give it all you got!

Here are the exercises:
High Knees
Mountain Climbers
Kick Ups
Dynamic Jack
Peak Jumps
Jump Tuck

There are four rounds.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar