onsdag 4. juli 2012

Ikke prat til meg, jeg trener! + Like a Ninja. Workout

Hvor hardt pusher du?

Vi har alle en forestilling om at vi skal få noe ut av treningen vi gjør. Vi skal få et eller annet slags resultat. Og vi vil helst det skal være så breathtaking som mulig. Treningslykke er lagt opp til at du skal få så mye effekt som mulig utifra det du har å jobbe med. Og på 16 minutter kan du få like gode resultater som om du loker rundt på et treningssenter godt innenfor komfortsonen din, i en time.

Men det forutsetter at du tør gå utenfor komfortsonen. At du sprenger dine egne grenser og pusher enda hardere enn du er vant til. Treningsøktene mine er så korte at for å gjøre dem intense nok må du fokusere på å pushe alt du har. Ditt max. Hele veien.


Så hvordan kan du vite at du pusher max? Det er lett å gi seg eller sakke ned om man begynner å puste tungt og man kjenner at kroppen blir litt tyngre. Tenke at man har pushet så hardt man kan og tillate seg seg en ekstra pust i bakken.

Her er en del holdepunkter slik at du kan sjekke deg selv:

- Kan du prate, svare på spørsmål eller i det hele tatt telle høyt, da kan du pushe hardere.
- Hvis tankene dine får sjanse til å vandre, hvis du i det hele tatt greier tenke på noe annet enn akkurat det du driver med - da kan du pushe hardere.
- Hvis du kan puste gjennom nesen, da kan du definitivt pushe hardere.
- Hvis du kan holde samme tempo hele veien, da kan du pushe hardere.

- Hvis du må bekjempe en sterk trang til å gi opp, stoppe og avbryte - da pusher du hardt nok. Da skal du pushe igjennom med hele din vilje. For da VET du at du får resultater.

Ja, det hender jeg også opplever at tankene begynner å vandre, må ta meg selv i nakken og skvise ut mer juice. Men oftest er jeg så anpusten at jeg knapt greier puste ut antallet repetisjoner når jeg prøver å telle høyt. Oftest er jeg så fokusert på det jeg driver med at om noen prøver å snakke til meg møter de bare et meeeeget kort svar (eller et grynt) og et ondt blikk. Ungene mine har lært seg at mamma ikke er å forstyrre når hun trener.

Men de har også skjønt at jeg setter pris på oppmuntring og at de pusher meg! De er flinke til å heie på meg, motivere meg og gi meg guts til å gå hardere. Selv 3-åringen er med. Da kan det tilogmed hende at jeg smiler. Det er alltid morsommere med sin egen private heiagjeng!



Alanna
____________
Like A Ninja. Workout 

I love this workout. It's fun and challenging. I find pendulum as one of the hardest exercises...

Set your timer for 24 rounds of 10 and 30 seconds intervals. 10 sec to write down your score and take a little breath while you get ready for the next exercise. 30 sec to really go hard on the exercise you are on.

The exercises are quite simple and still not smplistic in any way. Your whole body will be getting a go at it, no muscle is overlooked. Still, this is a core workout. Focusing on power from the core in every exercise. Enjoy!

The exersises and my scores:
NinjaJumps - 9, 8, 8, 7
Get Up - 6, 6, 6, 6
Commando Push Up & Roll - 6, 6, 6, 6
One Leg Squat & Roundkick r - 7, 6, 6, 6
One Leg Squat & Roundkick l - 6, 6, 6, 6
Pendulum - 60, 62, 60, 61


Can you beat me?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar