fredag 20. juli 2012

TNT - Push Up Explotion! Blow up the lazyness.

Noen dager er bare tyngre enn andre. Man føler seg latere og det kan være tyngre å komme igang med trening. Iblant betyr det at man er overtrent, at man bør ta en ekstra pause og lytte til kroppen. 

Andre ganger bør man skyve seg igjennom selv om man kanskje ikke helt har dagen. 

Jeg har også late dager. Denne økta var en sånn dag. Jeg måtte rett og slett ta meg selv i nakken - dra meg selv ut på gulvet og tvinge igang oppvarmingen. Selv etter oppvarmingen kom jeg liksom ikke skikkelig igang og følte meg tung i kroppen og svak i muskulaturen. Scoren min reflekterer også at jeg hadde en dårlig dag. Noen økter må man rett og slett kjempe seg igjennom. Energien mangler totalt og kroppen fungerer ikke som den skal.

Men jeg visste at det var snakk om en lat dag. Jeg visste at jeg trengte bevise for meg selv at jeg er dedikert i forhold til min egen fitness. At jeg er seriøs i treningen og at jeg ønsker å holde jevn trening selv om det er dager som er mindre energirike enn andre. Jeg vet også at det er forskjellen på de som lykkes og de som feiler. De som lykkes gjør treningen sin selv om det er vondt i viljen.


Jeg følte meg som en melsekk hele økta igjennom. Selv om jeg pushet så hardt jeg kunne fikk jeg ikke opp dampen. Det kan være mange grunner til at kroppen ikke er helt på topp, uten at det er snakk om å ha behov for treningspause av den grunn. Det kan være mangel på søvn. Det kan være at man har økt stressnivå. Det kan være at man har mye å tenke på. Det kan være en tung periode følelsesmessig. Det er flere ting som påvirker energinivået i kroppen vår.

Jeg kunne valgt å være skamfull over den dårlige scoren jeg produserte. Jeg kunne valgt å føle meg elendig for å ha gjennomført en halvgod økt. Jeg kunne irritert meg over manglende styrke og fraværende energinivå.

Men jeg velger heller å være fornøyd med at jeg gjennomførte. Jeg kjempet igjennom. Jeg tror det er de lengste 16 minuttene med trening jeg har hatt - noen sinne. Men jeg kom ut på andre siden av dem også. Tungpustet og totalt ferdig. Med god samvittighet og klar for å innta resten av dagen i latskap på sofaen.

Så VET jeg at energien plutselig vil være tilbake. Og at de minuttene jeg måtte kjempe også hadde effekt og kanskje dyttet meg over kanten til ekte progressjon. Sånn at når energien faktisk virkelig kommer tilbake - da er jeg sterkere enn noen gang.

Alanna
____________
TNT - Push Up Explotion!


I had so much fun putting together this one with my oldest son. We just picked out our favourite push up-exercises. And tried to do as much variety as possible to cover our whole body. The result became this workout that is going to kick your ass. It has kicked mine. Twice.

Set your timer for 24 rounds of 10 and 30 seconds intervals. 10 sec off. 30 sec on.

Here are the exercises:
Chasing Push Up - 7, 5, 5, 5
Dive Bomber - 6, 5, 4, 4
Superman Push Up - 5, 6, 5, 5
Monkey Push Up - 7, 7, 7, 7
Side Burpee - 5, 4, 5, 5
Renegade Row - 4, 6, 5, 5


Good Luck - and I bet you can beat my score this time! But I'll beat you next time. ;-)

Remember to post your scores (and maybe a post workout photo?) 
on the Facebook Page or on our G+ Page

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar